LAGU MELAYU TOP MASA KINI 2014 #2

Berikut merupakan lagu melayu top masa kini 2014 #2 yang sempat aku kemaskini pada kali ini. Terima kasih buat korang yang baca entri Lagu Melayu Top Masa Kini 2014 #1 aku tu. macam ramai ye yang baca. Rasa bersemangat pulak nak update setiap bulan. Itupun kalau aku rajin lah.

 

lagu melayu top masa kini 2014

 

Aku tak sertakan sekali dengan video untuk senarai lagu melayu top di bawah. Nak dengar, boleh dengar dan download di youtube atau di 4share.com ok. =D

 

1. Arjuna Beta – Fynn Jamal

gambar fynn jamal arjuna beta

 

Tak kanku biarkan walau ribut menyentakmu yang tidur
datang petir menyambar
jengking dan ular
bonda takkan berundur


Nyamanlah arjuna beta
mimpikan yang indah saja
nanti bila kau buka mata
semua tak serupa


Kan ada satu ketika kau tak tahu mana nak pergi
jalan betul, anakanda,
tak jelas mata
ambil yang sarat duri


Hiduplah arjuna beta
biarkan jasad yang luka
selama Tuhanmu ada
takkan engkau tercela


Ngeri tak terbayang mata
bonda takkan ada sentiasa
nanti moga kau tak lupa
bonda memujukmu, anakanda


Hiduplah arjuna beta
biarkan jasad yang luka
selama tuhanmu ada
takkan engkau tercela


Nyamanlah arjuna beta
mimpikan yang indah saja
nanti bila kau buka mata
semua tak serupa

 

2. Aduh – Ajai

gambar ajai aduh

Berdiri di sebalik awan hitam yang berkepulan
Tiada pandangan yang dapat ku perlihatkan
Hanya wajah yang selalu ada di ruang mata ini
Yang sudah terlalu jemu dari pandangan

 

Sudah tiba masanya ku harus berdiri tanpamu
Menggantikan dengan awan putih yang memutih
Bila aku sudah tiada baru kau kan merasai
Bagaimana oh rasanya kehilangan


Chorus
Aduh sayang aduh kasih
Aku dah bosan dengan caramu
Aduh usah aduh engkau
Cuba kembali pada diriku
Kerna aku dah tahu
Apa yang kau lakukan
Kerna aku tahu
Kita tak sehaluan

 

Walaupun ku tahu kan separuh mati merindui kamu
Namun harus ku cuba ‘tuk melupakan dia
Tangani semua ini dengan akal fikiranku
Biar engkau kan tahu ku tak cintamu

Ulang Chorus

 

3. Mimpi – Aisyah aziz

aisyah aziz mimpi

Ceritakan padaku
Cerita yang terdahulu
Kisah cinta yang pernah kau tahu
Sempurna selalu pada kau dan aku

Ceritakan semua
Cerita kita cita bersama
Kisah terindah pernah ku rasa
Selama pernah jantungku bernyawa
Berdua hanya kau dan aku

Andai ini hanya mimpi
Tinggalkan ku begini
Biar terus ku lena
Sampai kau tiba

Andai ku hanya bermimpi
Biar aku begini
Sampai ketemu lagi
Aku di sini

Ceritakan padaku
Ceritakan padaku selalu
Kisah yang tak mungkin pergi lalu
Selama akan hidupku denganmu
Bersama mengharungi semua

Andai ini hanya mimpi
Tinggalkan ku begini
Oh, biar terus ku lena
Sampai kau tiba

Bawa daku ke angkasa
Memetik bulan bintang
Bawaku terbang bersama
Jangan kau lepaskan
Jangan kau tinggalkan semua

Oh, biar sahaja begini
Oh, biar terus ku lena
Sampai kau tiba

Andai ku hanya bermimpi
Biar aku begini
Sampai ketemu lagi
Aku di sini

Andai semuanya mimpi
Bia sahaja ku terus begini
Ku mahu terus kisah cinta kita
Terus sampai hujung masa

 

4. Sepasang Sayap – Faizul

 faizul af sepasang sayap

Bagiku satu masa
Untukku berkata
Bagiku seribu masa
Untuk bicara

 

Tak pernah sama maksud
Atau ketika
Kerna sungguh aku mengerti
Dibelai angin menutup kalbu
Hijab ditutup tanda setuju

 

(Chorus)
Terbanglah…dengan sepasang sayap
Kan ku bawa hingga akhir…angkasa
Terbanglah…..kan ku pegang erat
Hatimu yang telah jadi milikku…selamanya

 

Bagiku satu masa
Untukku berkata
Bagiku seribu masa
Untuk bicara

 

Tak pernah sama maksud
Atau ketika
Kerna sungguh aku mengerti
Terimalah aku yakini aku
Sungguh pun aku ular berbisa

 

5. Di Pintu Syurga – Dayang Nurfaizah

dayang nurfaizah di pintu syurga

Segalanya kaku
Hati terus menangis
Bila mengenangkan
Dirimu telah tiada

Kau pergi tanpa pesan
Tinggal aku sendiri
Menghitung hari
Tiada daya meneman sepi

Korus:

Duhai kekasih hati
Katakanlah padaku
Bahawa semua ini
Hanya igauan mimpi

Aku tak sanggup kasih
Kehilangan dirimu
Walau sedetik rindu mencengkam
Terasa pedih

Ulang korus

Doaku kasih kita bersua
Di pintu syurga

 

6. Kekasih Abadi – Yusry Ft. Lisa Surihani

kekasih abadi yusri lisa

Verse 1

Setiap kali ku bukakan mata
Hati tersentuh, kau hiasi dunia
Syukur kerna Dia Mendengar
Doa-doaku…..oh

Baru terasa nikmat percintaan
Indah dibuai beribu khayalan
Semua impian yang ku damba
Menjadi nyata….oh

[Chorus]
Tak perlulah lagi kau bermimpi
Kini kau hadir dalam sedar mencintai
untuk kekal sehidup semati

Tak perlulah kau memeluk angan
Kini kau ada erat didalam dakapan
Padamu setiaku berjanji
Kekasih Abadi

Verse 2

Jika ditakdirkan pergi bersama
Ambilah hembus nafas terakhirku
Agar tak merasa bagaimana
Hidup tanpamu …oh

Bersama kita cekal membina
Sebuah istana yang terindah
Disana kasih kita bersemadi

[Chorus]
Tak perlulah lagi kau bermimpi
Kini kau hadir dalam sedar mencintai
untuk kekal sehidup semati

Tak perlulah kau memeluk angan
Kini kau ada erat didalam dakapan
Padamu setiaku berjanji
Kekasih Abadi
sumber

 

7. Setelah Kau Tiada – Cakra Khan

cakra khan setelah kau tiada

 

Tak sempat ku mengerti
Kau tunjukan arah saat ku tersesat
Beri cahaya saat ku sendiri dalam gelap
Namun waktu tak pernah rela menunggu
Hingga akhirnya kau pun pergi

 

Terlambat ku sadari kau teramat berarti
Terlambat tuk kembali dan tuk menanti
Kesempatan kedua yang tak kan mungkin pernah ada
Baru ku teringat kau hembuskan angin
Saat ku bernafas siramkan air saat aku dalam kekeringan
Namun tak pernah ku hiraukan semuanya
Hingga kini pun kau tiada

 

Terlambat ku sadari kau teramat berarti
Terlambat tuk kembali dan tuk menanti
Kesempatan kedua yang tak kan mungkin pernah ada
Biarkan ku hidup dalam penyesalan ini
Sampai nanti kau akan kembali
Terlambat ku sadari kau teramat berarti
Terlambat tuk kembali dan tuk menanti
Kesempatan kedua yang tak kan mungkin pernah ada

 

8. Gadis Jolobu – Waris Feat Hattan

waris dan hattan gadis jolobu

(Dato Hattan)
Ko jolobak ko jolbu
Tuai padi tigo tangkai
Kalau kono komat jolobu
Tak mati badan menghasai
Gurindam dulu dulu jangan ponah dipotikai
Tak tahu tanyo dulu jangan goma memandai-mandai


(Waris)
Kisah eh bermulo mulut ughang kampong
Kisah ramai gadis cantik kek jolobu berkampung
Ughang luar datang luar nak cari’an joki
Lain pulak jadi eh terpikek nak buek bini
Tapi silap kono komat sampai tinggalkan keluargo
Kopit bawah kotiak bini tanggungjawab lupo
Omak ayah rindu tapi dio buek bodoh
Dah takdo monyosa monangih dopan kubur

Chorus
(Dato Hattan)
Ko jolobak ko jolbu
Tuai padi tigo tangkai
Kalau kono komat jolobu
Tak mati badan menghasai
Gurindam dulu dulu jangan ponah dipotikai
Tak tahu tanyo dulu jangan goma memandai-mandai

(Waris)
Ughang luar salah tafsir koba gadih kito bahayo
Lopeh coghai semuo ghoto jadi milik dio
Jangan salah anggap napo lobihkan pompuan
Sobab laki boleh hidup kalau campak dalam hutan
Zaman dah boghubah adat di tolan zaman
Dah takdo mewaghisi coghito bertauladan
Apotah laie mengaku ughang nogori
Bilo tanyo suku mano nak jawab pun tak ghoti
Poie tanyo omak poie tanyo uwan
Kok takdo kosompatan buleh tanyo kawan-kawan
Aktiviti bergurindam tolah lonyap dilupokan
“sebagai suatu warisan”

Ulang Chorus

(Dato Hattan)
Wak wak makan padi si lomang dalam buluh
(Waris)
Kok dah dapek yg dicari jgn terlansung semayang subuh
(Dato Hattan)
Ayam berkokok umah ponghulu itu tando haghi nak siang
(Waris)
Kok dah dapek oghang jolobu tak sabar nunggu malam ko siang
(Waris)
Ughang luar salah tafsir koba gadih kito bahayo
Lopeh coghai semuo ghoto jadi milik dio
Jangan salah anggap napo lobihkan pompuan
Sobab laki boleh hidup kalau campak dlm hutan

Zaman dah boghubah adat di tolan zaman
Dah takdo mewaghisi coghito bertauladan
Apotah laie mengaku ughang nogori
Bilo tanyo suku mano nak jawab pun tak ghoti

Poie tanyo omak,poie tanyo uwan
Kok takdo kosompatan buleh tanyo kawan kawan
Aktiviti bergurindam tolah lonyap dilupokan
sebagai suatu warisan
Ulang Chorus
sumber

 

9. Masih Mencintainya – Papinka

gambar papinka

Jika teringat tentang dirimu
Berlinang air mataku
Ku rindu saat-saat bersamamu
Kasih sayangmu padaku


Kini kau bukan milikku
Dan berakhir sudah cintaku
Biarkan saja hatiku bicara
Ku masih sayang padamu


Aku selalu mendoakanmu
Agar kau bahagia
Bersama dirinya selamanya


Mengapa mudahnya hatimu mendua
Ku lapangkan dada walau aku terluka
Semoga bahagia bersama dirinya
Karena kau telah memilih dia


Betapa sakitnya apa yang ku rasa
Tuhan kuatkanlah hatiku yang terluka
Semoga ku bisa tuk melupakannya
Karena ku masih mencintainya

 

10. Jodoh Berdua – Hafiz Hamidun

hafiz hamidun jodoh berdua

Sentiasa dalam doaku
Menyimpan rasa ingin bertemu
Insan yang masih rahsia
Dan teristimewa


Pencarianku kini telah berakhir
Detik bahagia kini telahpun hadir
Sungguh aku percaya
Ketentuan yang Esa
Jodoh berdua begitulah takdir


Yang terlihat kini hanya anugerah
Dan melafazkan janji yang terindah


Bersedialah menunggu di garis penghujung
InsyaAllah ke syurga
Bersatu kasih kita

 

P/s : Lagu Melayu Top Masa Kini 2014 yang disenaraikan di atas merupakan lagu pilihan tuan punya blog dan tiada kaitan dengan mana-mana carta radio/carta lagu melayu etc.

20 Pengkritik Tegar :

  1. Ke jelobak ko jolobu -_____- supo gapo tok pehe gapo hahaah

    ReplyDelete
    Replies
    1. awak g tanye org nogori gapo dio haha

      Delete
  2. ada jugak beberapa lagu yg saya suka.hikss..yang tak pernah dengar saya g dengar youtube jap.

    ReplyDelete
    Replies
    1. sy rasa awk dgr blake dh lagu-lagu nie di era

      Delete
  3. Replies
    1. hor download skrg.penat ambo list haha

      Delete
  4. lagu fynn jamal..
    memang layan habis bro..
    tambah2 dgn lirik. yg mdalam maksudnya..:P

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ramai betul peminat Arjuna ye hehe

      Delete
  5. Ohh.. bnyk gak lagu baru. Tengok drama je, tak tahu tu lagu baru

    ReplyDelete
  6. jangan lupa update lagu korea ngan english yg latest jugak :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Abe Nick kito x minat korea HAHAHA

      Delete
  7. ok guwa layan fynn jamal . sampai kek gadis jolobu guwa mnyanyi sensorang tgok lirik haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sama lah guwa pun. fahamnya idok lagu gadis jolobu tu =D

      Delete
  8. Wa sekarang layan lagu Ajai.. Updatelah lagu korean plakkk.. hahahaha xD

    ReplyDelete
  9. rasa nak histeria lagu no 9 tu..wakakak

    ReplyDelete
  10. Arjuna beta tu xpnh lg dgr tp tahu la...yg lain smua pnh dgr..

    ReplyDelete