Lagu Melayu Top Masa Kini 2014 #6

Berikut merupakan antara senarai lagu Melayu Top Masa Kini 2014 yang sempat aku download. Boleh dengar dulu di youtube. Kalau best boleh download terus . Bertambah la jugak koleksi lagu melayu top masa kini di mp3 korang kan? Ini hari-hari duk dengar lagu Lagu Melayu Top Masa Kini 2014 #5 je bosan jugak hehe.

 

lagu melayu terbaru 2014_6

 

1. Najwa Latif – Aku

 

gambar najwa latif cantik

 

Ku dengar tangisan di sana
Menangis memanggil ibunya
Ku lihat air mata di sana
Melihat perjuangan ayahnya

Tiada siapa yang akan mengerti
Rasa kehilangan yang ada di sisi
Perginya si raja hilangnya permaisuri
Hanya untuk melindungi
Kasih sayang abadi

Ku lihat awan yang sepi
Ketakutan sentiasa menghantui
Jeritan dan tangisan yang tidak didengari
Semua bagaikan satu mimpi
Mimpi yang tak pasti


Ingatlah dunia hanya sementara
Tuhan Yang Esa adalah segala-galanya
Walau kau disiksa walau kau dihina
Percayalah Tuhan selalu ada

 

2. Yuna – Langit

 

gambar yuna

 

I can see the sky
The bird are flying
Cloud are moving by my heart is light
The moon will be my witness tonight
In my dream i see myself fly

Terbang terbang tinggi walau
Tanah di kaki kan ku cari langit
Terbang terbang tinggi
Awan biru menanti bersama pelangi

Always thought that i
Could be your my own
They make me feel alive
And i dont feel alone

The moon will be my witness tonight
Coz in my dream you and i we’re both fly


Terbang terbang tinggi
Walau tanah di kaki kan ku cari langit
Terbang terbang tinggi
Awan biru menanti bersama pelangi


I can see the sky
The bird are flying

 

3. Asfan – Maafkan Aku (Ost Rindu Awak 200%)

 

gambar asfan_maafkan aku

 

Lama sudah ku mencari bayang-bayangmu
Yang hilang bertahun-tahun yang makin rapuh
Bila tersedar di atas kesilapan diriku
Ku lupakan cerita lama dan terus kembali

Maafkanlah aku bila aku melukai hatimu
Mungkin juga kita yang terlupa siapakah diri ini
Bila tiada lagi ku sedari kisah ini terhenti
Cubalah fahami cinta ini memerlukan kau dan aku

Tidak terdaya untukku menanggung rindu
Dan tidak terdaya aku melepaskanmu
Bila tersedar di atas kesilapan diriku
Ku lupakan semua dan kembalilah

 

4. Shila Amzah – Cinta Hati

 

gambar shila amzah

 

Senangnya dalam hatiku
Lihat kau di sisi
Dari kejauhan mata
Namun dekat di hati


Kau memelukku indah
Membisik namaku
Kau tanyakan ku soalan
Yang buat ku terpaku


Bila kau kata kau cinta
Ku juga cintamu
Bila kau bilang kau rindu
Ku juga rindumu
Lama telah ku menyimpan
Hasrat tuk hidup denganmu
Oh sayang ku cinta mu


Satu dunia tahu
Aku adalah milikmu
Ku persembahkan cinta yang terbaik
Hanyalah untukmu

 

[*] Bila kau kata kau cinta
Ku juga cintamu
Bila kau bilang kau rindu
Ku juga rindumu
Lama telah ku menyimpan
Hasrat tuk hidup denganmu
Oh sayang ku cinta mu

Sudah berkali-kali ku terjatuh cinta
Sudah berkali-kali juga ku kecewa
Tapi ternyata segalanya berbbeza
Bila aku dengan kamu
Kamu dengan aku oh
Tiada lelaki yang bisa jadi sehebatmu
Muzik dan jenakamu mencuri hatiku
Tak mungkin ku akan berpaling darimu
Cuz baby I love you


Repeat [*]


Yes I do..
I love you…

 

5. Tri Hadzir & Fynn Jamal – Dengar

 

fynn jamal_tri_arjuna

 

Labuhkan layarmu ikutlah angin
Hanyutkan kapalmu kemana mungkin
Ingatlah pesanku

 

Pejamkan matamu luahkan aku
Jangan kau patahkan hati ibumu
Kau permata hatiku

 

Bila tiba waktunya
Waktu engkau bercinta
Cintalah dia sepenuhnya

 

Di setiap kuntum bunga
Usah pandang warnanya
Pilih yang harum baunya

 

Di hari nanti aku pergi
Usah kau buka lagu ini
Sehingga nanti tiba lagi
Moga kau setia menanti

 

Jangan kau takut perwiraku
Tuhankan ada bersamamu
Teruskanlah cita cita mu
Agar hidup kau diberkati

 

6. Syam Kamarul – Selamanya Bernafas

 

gambar syamkamarul

 

Selagi jantungku berdetak di dalam tubuh
Aku kan menjaga cintamu di dalam hatiku
Selama bintang selalu ada di malam-malammu
Aku kan menjadi cahaya di dalam gelapmu


Korus:
Andai dia tak bisa denganku
Aku relakan hidupku tanpa cinta, seumur hidupku
Tuhan ku harap sekali saja
Aku bisa mencintai dan dicintai, seumur hidupku


Dan ku berjanji
Seperti mentari yang menemani hari
Dan ku pastikan
Hidupmu tak akan pernah menangis kernaku

 

7. Diddy Hirdy – Bidadari Hati

 

diddy hirdy_bidadari hati

Kau datang untuk memelukku
Dan kau hidup untuk membelaiku
Ketulusanmu menghampar kisah indah
Mensaljukan tandusnya ruang hatiku


[chorus]


Hanya dirimu sempurnakanku
Hanya dirimu melengkapiku
Hanya Tuhan bisa pisahkan kita
Dikaulah bidadari hati

 

Hadirmu berseri tak terperi
Senyumanku terukir kembali
Satu yang pasti sumpah janjiku beri
Kesetiaan tiada tara bandingnya


[repeat chorus]


Kini tak akan ada airmata
Menitis di pipi
Kernamu di sisi
Tak kupersia cinta suci ini
Sampai akhir nanti
Saat kuterakhir

 

Hanya dirimu sempurnakanku
Hanya dirimu melengkapiku
Hanya Tuhan bisa pisahkan kita
Dikaulah bidadari hati

 

Hanya Tuhan bisa pisahkan kita
Dikaulah bidadari di dalam hatiku

 

8. Rossa – Hijrah Cinta

 

gambar itsrossa

 

Pada hari bulan tahun
Detik menit diriku bernafas
Ada gelombang mengarah
Memaksaku menghentikan semua


Ku hentikan kegilaan Hidup
Dengan jiwa ini terisi
Aku mencintai engkau
Begitu besar tak terbandingi

Namun bila saatnya
Aku harus pergi juga
Tinggalkan engkau
Tinggalkan semua

Hijrah cintaku menguatkan alasanku
Untuk menjadi manusia lebih baik
Namun saat sinarnya datang menjemputku
Mana mungkin aku berlari

Aku harus meninggalkan semua cinta ini
Dan bila nanti bertemu dia ku mohonkan
Kembalikanlah kami, satukanlah lagi
Disurga-MU ya Allah

Segunung kepingan dinar
Tak bisa mengalahkan
Kilau cintaku
Bahagiaku melihatmu

Mampu tersenyum kalahkan getir
Namun bila saatnya
Aku haarus pergi juga
Tinggalkan engkau
Tinggalkan semua

 

9. Joe Flizzow & SonaOne – Apa Khabar

 

gambar itssonaone joeflizzow

 

Merenung ke luar jendela
Bayu pagi meniup lembut
Lihat bintang di angkasa
Purnama menerangi gelapku
Dan bila fajar menjelma
Itu permulaan hari baru
Dunia gamat bunyinya
Sunyiku hanya Tuhan tahu

 

Dalam perjalanan banyak persimpangan
Di mana kita bertukar arah
Kau lurus ke kiri aku tegak ke kanan
Di mana kita tersilap langkah

 

Kadang-kala waktu berhenti
Ku toleh ke sisi
Engkau tiada di sampingku
Tapi lebih seringkali
Bertemu dalam mimpi
Semuka dengan sahabatku
Aku tanya apa khabar
Aku tanya apa khabar
Aku tanya apa khabar
Aku tanya apa khabar semua

 

Mereka kata masa depan kami sungguh cerah
Lirik dan rap kami bak anugerah
Ini semua sebelum semua anugerah
Masa bila lapar semua makan mee segera
Show pertama luar KL di Pulau Pinang
Lapan orang naik dua Kancil tapi semua senang
Dua bilik empat katil jadi empat di lantai
Kalau tidak silap ada yang sampai di tepi pantai
Dan kali pertama kita diserbu peminat
Di Kuching, Sarawak seperti semalam aku ingat
Setiap langkah bersama seakan tidak percaya
Kita berjaya jadikan rap sebagai kerjaya
Permulaan pengembaraan yang berliku
Dan ini mungkin sinopsis hidupku dalam lagu
Kau kembarku hari ini dan semalam
Jadi hari esok itu sendiri boleh faham

 

10. In-Team & EdCoustic – Kau Ditakdirkan Untukku

 

in-team_kau ditakdirkan untukku

Terucap syukurku..
Aku memilihmu
Tuk menjadi teman hidup setia slamanya
Belahan hati ini.. Kini tlah terisi
Aku dan dirimu mengikat janji bahagia..


Dan berlayarlah kita renda keluarga meretas hidup bersama
Aku bahagia ku dipertemukan belahan jiwaku


Tuhan persatukan kami untuk slamanya hingga bahagia disurga-Mu
Pegang tanganku, tataplah mataku..
Engkau ditakdirkan untukku


Ikatan suci ini..
Slalu 'kan ku jaga
Meniti sakinah..
Penuh Kasih Sayang dan Rahmat-Nya...

 

 


Lagu Melayu Top Masa Kini 2014 #1

Lagu Melayu Top Masa Kini 2014 #2
Lagu Melayu Top Masa Kini 2014 #3
Lagu Melayu Top Masa Kini 2014 #4
Lagu Melayu Top Masa Kini 2014 #5

 

 

Credit:-
http://lagubestbest.com
http://ohlirik.com/
http://liriklagu.biz/

17 Komen untuk "Lagu Melayu Top Masa Kini 2014 #6"

Suka shila... Hehehe

Jom follow n terjah entri papaglamz
http://www.papaglamz.com/?m=1

lagu apa khabar tu fav song husband n anak.. apepun layan....

paling suka lagu apa khabar =)

Why takde encik mimpi? *frust* huhu

uit pijol...!!ayut dtang..hahaha.mekaseh sebab dtg blog.dlm banyak2x lagu atas tu 2 je kot pernah dgr..mmg btul2x lagu baru ni.. :)

Salam singgah sini...suka semua pun...hehe..

ada juga yang tak pernah dengar n baru tahu.

ha apa lagi yang belum dengar tu, mohon dengar sekarang

haha saja nak kasi panjang sikit entry leulz

dengar kat sini --> https://soundcloud.com/media-prima-radio/hani-zue-kayuh-semula

hehe. lupa nak letak link kt entry saya tu XD

Semua lagu cik akak plg suka...lagu masih menyintainya best lgi dik...panpika punya lagu..

Back To Top