LAGU MELAYU TOP MASA KINI 2013 #8


Lagu Melayu Top Masa Kini 2013 #8 yang disenaraikan di bawah merupakan lagu pilihan yang sering menjadi halwa telinga pemilik blog. Tiada kaitan dengan mana-mana carta radio tempatan dan seumpamanya. Harap maklum. =p

1. Dengarlah Bintang Hatiku – De Meises

Dengarlah bintang hatiku aku akan menjagamu
Dalam hidup dan matiku hanya kaulah yang ku tuju
Dan teringat janjiku padamu
Suatu hari pasti akan ku tepati

Aku akan menjagamu semampu dan sebisaku
Walau ku tahu ragamu tak utuh
Ku terima kekuranganmu dan ku tak akan mengeluh
Karena bagiku engkaulah nyawaku


2. Bidadari Syurga – Ustaz Jefri

Setiap manusia punya rasa cinta,
yang mesti dijaga kesuciaanya
namun ada kala insan tak berdaya,
saat dusta mampir bertahta

Kuinginkan dia,
yang punya setia
Yang mampu menjaga kemurniaanya.

Saat ku tak ada,
ku jauh darinya,
Amanah pun jadi penjaganya

*Hatimu tempat berlindungku,
dari kejahatan syahwatku
Tuhanku merestui itu,
dijadikan engkau istriku

Engkaulah.....
Bidadari Surgaku

Tiada yang memahami,
segala kekuranganku
kecuali kamu, bidadariku
Maafkanlah aku
dengan kebodohanku
yang tak bisa membimbing dirimu


3. Amir Jahari – Gelisah

Ku tersenyum seorang
Memikirkan tentang dia
Orang yang sentiasa
Membuatku gembira

Ku rindukan
Tika alam persekolahan
Membuat ku bahagia
Seperti keluarga
Walaupun kau begitu
Ku tetap di belakangmu

Gelisah
Ku tak dapat berpisah denganmu
Gembira
Aku tahu kau pun begitu


4. Cinta dan Airmata – Bahrain(Ost Asmara Luna)

Sayup lagumu iring hatiku
waktu berjalan hanya diriku
lirik bisikanmu
lembut pelukanmu

Hanya tinggal kenangan bagiku
sepi menari menemaniku
air mata tak henti rinduku

Hanya ada aku
ku tanpa dirimu
kan ku simpan cintaku untukmu

Biarkanlah aku jalani hidup
tanpa ada cinta
kerana cinta hanyalah dirimu
hanyalah dirimu

Biarkanlah aku jalani hidup
tanpa ada cinta
kerana cinta hanyalah dirimu
hanyalah dirimu

Kaulah cinta dan airmataku
hanyalah dirimu
aku cinta kepada dirimu
aku cintamu


5. Senyum – Aizat Amdan

Senyum senyumlah
Walau gagal itu hakikatnya
Kau senyum terbang semula ke awana
Dan berputiklah semula
Ada kalanya
Kemenangan itu sementara
Supaya kau tak terlupa asalnya
Cuma cinta asas untuk kita bermula
Janganlah engkau menangis dan
Janganlah engkau bersedih lagi
Semua kemungkinan dan segala keterangan
Yang akan membawamu terbang
Senyum senyumlah
Jalan hidup tetap akan berubah
Pengalaman kau sematkan di dada
Untuk selamanya
Dan senyumlah untuk semua
Cinta menyerikan segala
Sentiasa kau senyum


6. Takkan Terpisah – Black

Andainya kau tahu
Apa yang ada di dalam hatiku
Tersimpan takkan pernah berubah

Andainya kau tahu
Apa maksudku lafazkan cintaku padamu
Dengan cara yang berbeda
Oh mengapa seharusnya kita masih bersengketa

Demi cintaku, demi cintamu jangan biarku terseksa
Hembus nafasku, hembus nafasmu adalah udara yang sama
Kerna cintaku kerna cintamu sememangnya satu cinta

Takkan terpisah......
Takkan terpisah.....

Andai ku tak mampu
Leraikan semua kekusutan yang melanda percintaan kita
Mungkin ini semua
Tetap menjadi satu pertanyaan selagi hati belum ada kepastian
Oh mengapa seharusnya kita masih bersengketa,


7. Sandiwara Cinta – Republik

Aku tahu ini semua tak adil
Aku tahu ini sudah terjadi
Mau bilang apa aku pun tak sanggup
Airmata pun tak lagi mau menitis
Alasan yang sering kali ku dengar
Alasan yang sering kali kau ucap
Kau dengannya seakan ku tak tahu
Sandiwara apa yang telah kau lakukan kepadaku
Chorus
Jujurlah sayang aku tak mengapa
Biar semua jelas tak berbeda
Jika nanti aku yang harus pergi
Ku terima walau sakit hati
Mungkin ini jalan yang engkau mahu
Mungkin ini jalan yang kau inginkan
Kau dengannya seakan ku tak tahu
Sandiwara apa, ceritanya apa, aku tahu


8. Rindukanlah – Encik Mimpi

Ku Benar-Benar Sayang
Pada Dirimu Oh Kasihku
Janganlah Engkau Ragu
Pada Diriku

Dan Ku Berkelana Mencari
Harapan Yang Kita Impikan..
Dari Terbitnya Sang Suria...
Hingga Tenggelam..

Dan Ku Ingin Cinta Sejatimu
Dan Ku Ingin Harapan Hatimu
Oh Janganlah Engkau Bersedih
Oh Ikhlas-Ikhlaskanlah.. Hatimu

Rindu-rindukanlah Diriku
Sepanjang Hari-Harimu
Sayangku
Ku Adalah Milikmu
Sayangku Adalah
Milikmu Yang Kau Rindu..

Doa-doakanlah Diriku Di Dalam Hatimu
Di Dalam Nafasmu
Sepanjang Hari-harimu..

9. Nirwana Band – Rindu Cintaku Padamu

Jarak yang memisahkan engkau dan aku
Terlukis sebuah rasa berbingkai rindu
Gelisah karenamu, ingin di dekatmu
Suka dan duka bersamamu

Rindu rindu semakin rindu
Cinta cinta semakin cinta
Aku di sini kau di sana

Rindu rindu semakin rindu
Cinta cinta semakin cinta
Rindu cintaku padamu

Berharap esok hari kita bersatu
Menembus dinding waktu, menghalang rasaku
Gelisah karenamu, ingin di dekatmu
Suka dan duka bersamamu

10. Tanah Airku Tanah Airmu Jua – Monoloque & Dato’ Siti Nurhaliza


Adakah benar merdeka
Dari penjajahan minda
Dari segala surut dan sedih

Mampukah kita berdikari
Mencari diri sendiri
Mencorak cap mohor asli
Membentuk wajah abadi

Tua muda kanan kiri miskin kaya
Inikan tanah airmu jua
Akan ku serah jiwa dan ragaku
Apa saja demi tanah airku

Adakah benar aman damai
Cari rezeki dalam permai
Mengaut benih yang tersemai
Mampukah berpadu satu
Diantara engkau dan aku
Ramai ragu banyak bisu
Mari kita mulakan dulu

Tua muda kanan kiri miskin kaya
Inikan tanah airmu jua
Akan ku serah jiwa dan ragaku
Apa saja demi tanah airku
Segala-galanya
Selama-lamanya
Oh ibu pertiwi

Semangat pejuang yang mengalir
Pertaruh nyawa hanya untukmu
Hingga hembusan nafas terakhir
Oh Tanah airku

Kata yang dilaung dari bibir
Cintaku padamu takkan layu
Biar mati tewas tersingkir
Hingga titisan darah terakhir
Oh Tanah airku

HITZ FM BIRTHDAY BASH !!!!

15 Komen untuk "LAGU MELAYU TOP MASA KINI 2013 #8"

Salam hafiz

tajuk lagu cinta dan airmata tu,sama je dgn lagu lama satu masa dulu..lagu rock kapak tp akak tk ingat kumpulan apa....semua yg di atas tu lagu kegemarana hafiz ke?

Blog adik ada berapa..?hehe semalam akak masukkan dlm bloglist akak tp blog lain yg muncul...last update minggu lepas kot...jenuh akak memikirkannya...bila akak guna hp,akak jumpa blog ni..bila guna lappy,akak jumpa blog yg lagi satu tu....jd akak remove blk...ni pakai hp jumpa plak blog yg ini...dah la akak ni lembab dgn dunia blog nih...hehehe

Salam hafiz....nnti akak guna lappy akak tgk blk blog hafiz ni...hehehe...

Buat la entry tentang cenderahati tu,tanda hati atau apa sj tajuk yg berkaitan dgn tujuan utk menghargai pemberian mereka dik....kalau byk jgn buat satu satu,buat lima atau enam sekaligus,kalau buat satu2..alamat entry adik penuh dgn cenderahati..hehehe...akak punya entry cenderahati tu yg dh ke 8,kecil atau bsr pemberian,semua akak abadikan di blog.....tq dik sudi dtg blog akak :)

yang no 1 tu the best. haha :D

kuat dengar radio gak ye? hahaha

wahhhh syoknyaaa banyak lagu-lagu baru ni.. ^_^

Satu blog ni je Kak Wirda comel. letak balik kat bloglist!

X dengar pun radio. tgk kat youtube je nie. hehehe

Lagu dengarlah bintang hatiku tu paling best kot.. :)

Nani dengar semua cepat ! penat kita copy video !!! hahaaha! =p

Rindukanlah-Encik Mimpi dengan Rindu Cintaku Padamu-Nirwana pun best... :")

mmg btul la tu tgh top sbb akak pon mncari lgu2x tu :)

Back To Top