LAGU MELAYU TOP MASA KINI 2013 #2

 

Lagu Melayu Top masa kini 2013

 

Lagu Melayu Top Masa Kini 2013 yang disenaraikan di bawah merupakan lagu pilihan tuan empunya blog. Tiada kaitan dengan mana-mana carta lagu tempatan. Harap maklum.

 

1. Dewi Cinta-Adira (OST Debunga Lalang)

Lagu Melayu Terkini 2013

 

Apa yang perlu ku lakukan
Untuk menyatakan padamu
Yang cinta ini adalah tanpa batasan

 

Percayalah yang diri ini
Hanya untuk bersama mu
Ke mana pun jua
Andai hayat bersamaku
Maaflah wahai sayang
Andai dirimu terasa
Diriku yang jauh
Tapi percayalah aku tetap dekat

 

Maaflah wahai sayang
Andai dirimu terasa
Diriku yang jauh
Tapi percayalah aku tetap dekat

 

Wahai dewi dewi cinta
Katakanlah pada dia
Yang diriku ini adalah ratu cinta
Yang sangat menyayangimu

 

Maaflah wahai sayang
Andai dirimu terasa
Diriku yang jauh
Tapi percayalah aku tetap dekat

 

Maaflah wahai sayang
Andai dirimu terasa
Diriku yang jauh
Tapi percayalah aku tetap dekat
Tapi percayalah aku tetap dekat

 

2. Putih-Putih Melati-ST12

Lagu Melayu Terkini 2013

Siapa bilang aku seperti dia
Siapa bilang aku cintai dia
Sesungguhnya aku tak benar-benar cinta
Karna kau tak seputih melati

 

Kalau ada hitam pasti ada putih
Jika hatimu kelam tak mungkin bersih
Tak usah kau lanjutkan tuk berbagi kasih
Karna kau tak seperti melati ohhhh

 

Putih-putih melati
Merah-merah delima
Siapa yang baik hati
Pasti ku terima

 

 

3. Altar Cinta-Sixth Sense(OST Debunga Lalang)

Lagu Melayu Terbaru 2013

 

Luruh hatiku menjadi puing-puing yang tandus
Kala terjatuh saatku jalan dalam kehidupan

 

Deras merayu kepada satu cinta abadi
Malam menjadi altar cinta yang lebih mendalam
Kesal bukan satu jawapan
Hanya cintamu beri sayap


Chorus
Tak mampu ku terbang tanpamu
Ku lemah jauh dari cintamu
Saat pedang takdir menghunus
Hanya engkau sayapku

 

Kesal bukan satu jawapan
Hanya cintamu beri sayap

Ulang Chorus 2X

Engkau sayapku
Engkau sayapku
Engkau sayapku

 

 

4. Jujur-Liyana Jasmay

Lagu Melayu Terbaru 2013

Jujur
Ku tak berkata
Lagi mendustai cintamu
Sungguh
Kau harus percaya
Kerna ku serius padamu


Jujur
Ku tak berkata
Lagi melukai hatimu
Sungguh
Kau harus percaya
Kerna ku cinta padamu


Tanyakan bulan
Tanyakan bintang
Tanyakan semua
Sungguh ku serius padamu


Kau tanya bulan
Kau tanya bintang
Kau tanya semua
Sungguh ku cinta padamu


Sumpah demi bulan
Sumpah demi bintang
Semua jadi saksi cinta

Sumber

 

5. Dewi-Klangit Band

Lagu Melayu Terbaru 2013

 

[*] Ku mohon kepadamu
Duhai dewi ku
Maafkanlah
Oh maafkanlah aku

 

[**] Ku tahu kau terluka
Tahu kau tersiksa
Tapi ku tak berdaya
Memilih engkau dan dia

 

Biarlah ku berterus terang
Yang selama ini
Ku menduakan cinta mu
Ku tahu engkau kecewa
Tapi apakan daya
Ini semua takdirnya


Repeat [*] & [**]

Aku tak bisa
Memilih kau dan dia
Oh.. Jangan salahkannya
Kerna dia tak mengerti

 

Repeat [*] & [**]

Ku tahu kau terluka
Tahu kau tersiksa
Tapi ku tak berdaya
Oh maafkan aku

 

6. Semalam Tanpamu-KRU Ft. Stacy

Lagu Melayu Terbaru 2013

Entah kenapa aku tak tahu
Diriku buntu tak lena tidur
Oh semalaman aku gelisah
Kiri ke kanan tak tentu arah


Bridge:
Mungkin kerana kau tiada
Untuk menemani mimpiku
Mungkin ku sudah tiada
Punca bila kau menjauh


Chorus:
Sepagi diriku mampu merana
Rindu masih belum menyentuh
Sepetang pun tidak mengapa
Andainya engkau tak bersamaku
Sesenja ku masih kukuh
Kerana kawalan ku masih teguh
Tapi jangan sekali diriku diuji
Dengan penyeksaan semalam tanpamu


Aku menanti saat kembali
Kita berdua saling berdamping
Jangan leretkan kegelisahan
Tanpamu hidupku kesepian


[Bridge]


[Chorus]


Aku tak tahan lagi
Hanyut bersendiri
Segeralah kau mengisi mimpi-mimpiku


Kejam kejam
Hukuman yang kejam
Ku meracau dari siang ke malam
Terasakan duniaku statik
Perlukanmu untuk perubahan drastik
Janakan magismu
Pukau ku dengan pesonamu
Jangan kejam biar ku sebegini
Mengidam kasihmu sepanjang hari


[Chorus]

 

 

7. Tak Cuba Kembali-Asfan

Lagu Melayu Terbaru 2013

Saat terindah bisa daku mulai terasa
Sempurna cintaku pada kamu tika ku bersama


Kini tiada kau balas cintaku dengan dusta
Percuma cintaku pada kamu sungguh ku tersiksa
Tapi ku coba mengerti dan ku coba untuk fahami
Lewat semua waktu ku untuk dirimu


Maafkan lah pinta ku begitu
Tak berdaya tak mampu menjaga cintamu
Hapuskanlah setulus kau khianati usah pernah tangisi
Maaf sejuta kata ku takkan coba kembali

 

Ku takkan sesali
Ku takkan coba kembali

 

8. Jauh Ke Syurga-Ana Raffali

Lagu Melayu Top Masa Kini 2013 #2

Ya Allah
Kuatkanlah
Jari-jemariku agar dia rasa tenang
Dengan setiap sentuhanku

 

Merdukanlah gelak tawa ku
Agar dia takkan sunyi
Tiap kali berjauhan
Ulang senda gurauku
Dalam ingatan


[*] Ku mohon padamu, Ya Allah
Tetapkanlah hasrat hatiku
Bantuku bawakan bahagia
Jalinkan jodohku dengannya
Jauh ke syurga

 

Ya Allah
Hiaskanlah paras rupaku ini
Agar dia takkan jemu
Tiap kali menatap wajahku
Warnakanlah hidup kami berdua
Dengan tona sayang
Walau ada salah faham
Jangan biarnya dalam
Pulih segera

 

Ku mohon padamu, Ya Allah
Tetapkanlah hasrat hatiku
Bantuku bawakan bahagia
Jalinkan jodohku…

Repeat [*]

Ya Allah…

Sumber

 

9. Setia Hujung Nyawa-Fiq/Gjie Ft. Mell Sakura(OST Setia Hujung Nyawa)

Lagu Melayu top Masa Kini 2013 #2

Aku tak bisa menidakkan rasa cinta
Meski ku tak bisa
Melupakan salahmu resah hatiku
Maafkan diriku melukakanmu


Cinta jangan engkau pergi
Jauh dari diriku lagi
Sesungguhnya cinta kita
Setia ke hujung nyawa


Bila tersedar betapa tulus cintamu
Biar apa pun yang menghalangnya
Takkan pernah bisa.. dari diriku


Menjaga cinta mu
Tuhan tolonglah aku
Satukan aku dan dirinya selamanya


Maafkan diriku melukakanmu
Cinta jangan engkau pergi
Jauh dari diriku lagi
Sesungguhnya cinta kita
Setia ke hujung nyawa


Cinta ku tetap di sini
Takkkan pernah jauh darimu

 

10. Cerita Cinta-Mr.Qew * just nice *

 

Lagu Melayu Top Masa Kini 2013 #1

23 Pengkritik Tegar :

  1. Setia hujung nyawa terbaikkkk! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tk bes sangat le...ok lh...

      Delete
  2. setia ujung nyawa je ct prnh dgr...haha..thank knlkn sume lgu ni..hihi

    ReplyDelete
  3. yang lagu putih putih melati tu. Bila terdengar lagu ni dekat radio kereta dengan kengkawan mesti tukar lirik! HAHAHA 'putih putih melati ali baba merah merah jelita meow meow.......' hehehe ;D

    ReplyDelete
  4. best ouh semua lagu lagu nie . hehe

    ReplyDelete
  5. altar cinta tu mmg best, klu layan yang akustik lagi best

    ReplyDelete
  6. setia hujung nyawa popular,, dewi pun..


    http://pinkbubblegumprincess.blogspot.com

    ReplyDelete
  7. haruslah puti2 melati merah2 delima..ewah~

    ReplyDelete
  8. kalo aq lagu yg best skng ni :
    1.judika-kau yg ku sakiti
    2.hyper act-harapan
    3.najwa latif:sahabat/adamu

    ReplyDelete
  9. hoihhh lagu cinta semuanya fav !! feeling2 . hehe

    ReplyDelete
  10. banyaknya lagu best..boleh aku layan sorang2 dalam bilik..eh

    ReplyDelete
  11. lagu st12 dengan ost hingga hujung nyawa je pernah dgr
    adakah gua ketinggalan zmn? muehehe

    ReplyDelete
  12. dya suka lagu ost setia hujung nyawa tu..hihi

    ReplyDelete
  13. salam pijol.. ku ambil entri ni dan promot di blog ku k utk hari ini. ku letak di bahagian kiri blog ku.. :)

    BY:DJDANCHEF

    ReplyDelete
  14. Memang pun..hmm lagu setia hujung nyawa bes giler...

    ReplyDelete
  15. nice lha. saya suka setia hujung nyawa tu.

    ReplyDelete