LAGU MELAYU TOP MASA KINI 2013 #1


Lagu Melayu Top Masa Kini 2013 yang disenaraikan di bawah merupakan lagu pilihan tuan empunya blog. Tiada kaitan dengan mana-mana carta lagu tempatan. Harap maklum.


1. Hanya Ingin Kau Cinta – Hafiz

HANYA INGIN KAU CINTA HAFIZ

Lirik Lagu Hanya Ingin Kau Cinta – Hafiz



Di dalam hati ini aku menangis
Seiring satu luka yang telah kau beri
Kau tinggalkan ku sakitiku
Sungguh ku tak percaya semua yang terjadi

Kau tinggalkan diriku dalam air mata
Tanpa kau merasakan sakit yang ku rasa
Sungguh terlalu dirimu kekasih
Biar aku pergi tanpa sisa cinta

Aku hanyalah lelaki yang selalu ingin engkau cinta
Bukan untuk disakiti hatinya
Perih menahan lelah yang tak terkira oh

Aku hanyalah setitis embun dalam perihnya cinta
Tenggelam dalam rejam duka yang ada
Selalu kalah di dalam bercinta oh

Aku hanyalah lelaki yang selalu ingin engkau cinta
Bukan untuk disakiti hatinya
Perih menahan lelah yang tak terkira oh

Aku hanyalah setitis embun dalam perihnya cinta
Tenggelam dalam rejam duka yang ada
Selalu kalah di dalam bercinta oh
Di dalam hati ini aku menangis


2. Denganmu-Aizat(OST Istanbul Aku Datang)



DENGANMU AIZAT (OST ISTANBUL AKU DATANG)

Lirik Lagu Denganmu-Aizat(OST Istanbul Aku Datang)


Tahukah kau mengapa mereka cemburui kita sampai bila-bila
Kerna cinta tak akan memaksa datang bersahaja tak kita masa
Walaupun seketika
[Chorus]
Percayalah engkau dihatiku
Aku tak berpura kau pun tahu
Satu permintaan kau berikan kesempatan
Untuk hidup denganmu
Jika engkau dapat merasakan
Satu perubahan bagai dilanda taufan
Itulah imaginasiku padamu
Jangan kau tertipu dalam dunia yang tak menjanjikan
Aku rela dipukul atau dihina
Tapi jangan kau ragu niat cintaku
Ohuu..
Walaupun seketika
[Ulang chorus 2x]

3. Lumpuhkan Ingatanku-Geisha


Lirik Lagu Lumpuhkan Ingatanku-Geisha

Jangan sembunyi
Ku mohon padamu jangan sembunyi
Sembunyi dari apa yang terjadi

Tak seharusnya hatimu kau kunci
Bertanya, cobalah bertanya pada semua
Di sini ku coba untuk bertahan
Ungkapkan semua yang ku rasakan

Kau acuhkan aku, kau diamkan aku
Kau tinggalkan aku
Lumpuhkanlah ingatanku, hapuskan tentang dia
Ku ingin ku lupakannya
Jangan sembunyi

Ku mohon padamu jangan sembunyi
Sembunyi dari apa yang terjadi
Tak seharusnya hatimu kau kunci

Lumpuhkanlah ingatanku, hapuskan tentang dia
Hapuskan memoriku tentang dia
Hilangkanlah ingatanku jika itu tentang dia
Ku ingin ku lupakannya

Lumpuhkanlah ingatanku, hapuskan tentang dia
Hapuskan memoriku tentang dia
Hilangkanlah ingatanku jika itu tentang dia
Ku ingin ku lupakannya

Lumpuhkanlah ingatanku, hapuskan tentang dia
Ku ingin ku lupakannya
Kau acuhkan aku, kau diamkan aku
Kau tinggalkan aku

4. Maafkanlah Cinta-Mar(Vokal Bukan Sekadar Rupa)

MAAFKANLAH CINTA-MAR(VOKAL)

Lirik Maafkanlah Cinta-Mar(Vokal Bukan Sekadar rupa)

Mana lagi untuk lepaskan
Mana kata untuk lafazkan
Mana lagi untuk ditempuh
Perjalanan hidup tanpamu
Tapi itu yang ku rasai
Bagai sedar ku dari mimpi
Berakhirlah cerita cinta
Kau dan aku
Cekalkanlah dua hati bercinta
Agar dapat ku teruskan
Perjalanan tanpa cinta
Maafkanlah cinta
Kasihanilah cinta
Bukan salah cintaku
Bukan salah cintamu
Maafkanlah cinta
Kasihanilah cinta
Bukan salah cintaku
Bukan salah cintamu
Yakinkan hatiku
Mungkin suatu hari
Jika ditakdir bersamamu
Cintaku cintamu
Telah terpatri buat selamanya
Dalam hati
Maafkanlah cinta
Kasihanilah cinta
Bukan salah cintaku
Bukan salah cintamu
Maafkanlah cinta
Kasihanilah cinta
Bukan salah cintaku
Bukan salah cintamu
Yakinkan hatimu
Mungkin suatu hari
Jika ditakdir bersamamu
Cintaku cintamu
Telah terpatri buat selamanya
Dalam hati
Didalam hati ku
Didalam hati ku

5. Matahari-Hafiz

MATAHARI-HAFIZ

Lirik Lagu Matahari-Hafiz

Matahari tak cukup indah
Pada pagi yang suram ini
Malam ku resah kerana
Malam mungkin kelam

Bumi indah cinta punah
Bintang bintang tumpang berduka
Meratapi nasib
Kenapa hari ini

Matahari bangunlah
Indahkan hari ini
Engkau perlu hidupkan semula mimpi kami

Matahari bangkitlah
Indahkan hari ini
Engkau perlu hidupkan semula cinta kami

Lupakan kisah
Kisah yang terjadi
Mengharap sinar
Sinaran darimu

Matahari bangunlah
Indahkan hari ini
Bagi kami terus melayari hidup kami

Matahari bangkitlah
Indahkan hari ini
Bagi kami terus menghidupkan cinta kami

Lupakan kisah
Kisah yang terjadi
Mengharap sinar
Sinaran darimu

6. Penipu-Tomok

PENIPU-TOMOK

Lirik Penipu-Tomok


Sungguh mudah kau berkata
Kita kan berpisah
Kita takkan ke mana-mana
Setelah segala-gala telah aku tunaikan
Tapi ini kau balas
Kau memang penipu
Palsunya cintamu
Kini kau tinggalkan ku
Tinggalkan ku begitu
Palsunya cintamu
Kini kau tinggalkan ku
Jangan engkau kembali
Jantung ini sudah berhenti
Berhenti berdetik untuk kedua kali
Setelah segala-gala telah aku tunaikan
Tapi ini kau balas
Kau memang penipu
Kau memang penipu
Palsunya cintamu
Kini kau tinggalkan ku
Tinggalkan ku begitu
Palsunya cintamu
Kini kau tinggalkan ku
Jangan engkau kembali
Palsunya cintamu
Tinggalkan ku begitu
Palsunya cintamu
Tinggalkan ku begitu
Palsunya cintamu
Tinggalkan ku begitu
Palsunya cintamu
Jangan kau kembali
Palsunya cintamu
Kini kau tinggalkan ku
Tinggalkan ku begitu
Palsunya cintamu
Kini kau tinggalkan ku
Jangan engkau kembali

7. Sastera Kupu-Kupu-Mimie Haris(OST Setia Hujung Nyawa)

Sastera Kupu-Kupu-Mimie Haris(OST Setia Hujung Nyawa)

Lirik Sastera Kupu-Kupu-Mimie Haris(OST Setia Hujung Nyawa)

Betapa kelam buat aku tak termampu
Di manakah mentari
Yang dahuli disisi

Betapa kejam bila sayapku kau patah
Tubuhku pun melemah
Diriku pun merebah

Sakit ini
Adalah Setia yang tak pernah kau mengerti

Berharap kasih moga engkau mampu memahami
Walaupun bukan sekarang
Bahagia menjelang

Berharap kasih moga engkau mahu untuk bersama
Andai musim pun berubah
Dirimu kan datang

Aku si kupu-kupu
Hinggap di kuntum hatimu

8. Maafkan Aku-Last Minute(OST Setia Hujung Nyawa)


MAAFKAN AKU-LAST MINUTE(OST SETIA HUJUNG NYAWA)

Lirik Lagu Maafkan Aku-Last Minute(OST Setia Hujung Nyawa)

Dan apa
Yang kau mau kan dari ku
Telah lamaku kata
Yangg ku cinta sepenuh hatiku
Sampai bila
Harus aku menunggu cinta mu
Dan pabila ku sedari
Kaulah yang pertama kucintai
Maafkan lah diri ini
Jika takdir menjemputku dahulu
Hanya saat ini yang dapat menemanimu
Dengarkanlah sekali lagi
Jika kau tak percaya pada diriku
Bilaku berkata
I said i love youu..
Dan apa
Yang kau mau kan dari ku
Telah lamaku kata
Yang ku cinta sepenuh hatiku
Sampai bila
Harus aku menunggu cinta mu
Dan pabila ku sedari
Kaulah yang pertama kucintai
Maafkan lah diri ini
Jika takdir menjemputku dahulu
Hanya saat ini yang dapat menemanimu
Dengarkanlah sekali lagi
Jika kau tak percaya pada diriku
Bilaku berkata
I said i love youu..
Maafkan lah diri ini
Jika takdir menjemputku dahulu
Hanya saat ini yang dapat menemanimu
Dengarkanlah sekali lagi
Jika kau tak percaya pada diriku
Bilaku berkata
Oh i love youu..
Oh Maafkan aku..

9. Sang Penuntun Hati-Nana Azmi ft. Gea(OST Hanya Padamu)

SANG PENUNTUN HATI-NANA AZMI FT GEA MANGLO(OST HANYA PADAMU)

Lirik Sang Penuntun Hati-Nana Azmi ft Gea Manglo(OST Hanya Padamu)

(Gea Manglo)
Ku Tahu Dimana Dirimu,
Yang Selalu Menyejukkan Jiwaku,
Wajahmu Dekat Dihatiku,
Dan Kau Selalu Ada,
Sang Penuntun Hati,
Kau Buat Diriku Pun Beerti,
Aku Pun Tak Ingin Berpisah Dengan Mu Kasih
(Nana Azmi)
Kau Hapuskan Air Mataku,
Yang Dulu Menitis Di Pipiku
Berpisah Jauhku Tak Mahu,
Lebih Baik Aku Mati,
Sang Penuntun Hati,
Kau Buat Diriku Pun Beerti,
Aku Pun Tak Ingin Berpisah Dengan Mu Kasih
(Chorus)
Sang Penuntun Hati,
Kau Buat Diriku Pun Beerti,
Aku Pun Tak Ingin Berpisah Dengan Mu Kasih
Sang Penuntun Hati,
Hanyalah Dirimu Yang Mengerti,
Kini Ku Tak Lagi Ditemani Malam Sepi

10. Ijab Kabul-Kangen Band

Ijab Kabul-Kangen Band

Lirik Lagu Ijab Kabul-Kangen Band

Di gelap malam aku mulai tenggelam
Saat kau peluk erat tubuhku, sayang
Tunggu aku pulang, aku pasti datang
Menemuimu tersayang
Beranikan diri bertemu orang tuamu
Bicara baik dari hati ke hati
Restuilah kami, doakanlah kami
Jadi pasangan abadi
Tunggulah aku menjadi imammu
Dan tunggulah aku menjadi imammu

Reff:
Dan akan ku lamar anakmu di tahun ini
Restui kami, doakan kami, jadi pasangan abadi
Dan akan kutanggung jawabi kebutuhannya
Lahir batinnya, jiwa raganya, agar ia bahagia dudududu
Beranikan diri bertemu orang tuamu
Bicara baik dari hati ke hati
Restuilah kami, doakanlah kami
Jadi pasangan abadi
Tunggulah aku menjadi imammu
Dan tunggulah aku menjadi imammu

Reff:
Dan akan ku lamar anakmu di tahun ini
Restui kami, doakan kami, jadi pasangan abadi
Dan akan kutanggung jawabi kebutuhannya
Lahir batinnya, jiwa raganya, agar ia bahagia
(dan akan ku lamar anakmu di tahun ini
Restui kami, doakan kami, jadi pasangan abadi)
Dan akan kutanggung jawabi kebutuhannya
Lahir batinnya, jiwa raganya, agar ia bahagia dudududu




44 Pengkritik Tegar :

  1. semua best! lagu baru hafiz tu blh tahan sedap..

    ReplyDelete
    Replies
    1. nanti menang AJL lagi tahun depan . ha3

      Delete
  2. Replies
    1. Nie mesti peminat setia drama setia hujung nyawa. hu3

      Delete
    2. https://www.youtube.com/watch?v=bubsp2zRpkU&feature=youtube_gdata_player

      Cube try lagu ni..best..

      Delete
    3. https://www.youtube.com/watch?v=bubsp2zRpkU&feature=youtube_gdata_player

      Cube try lagu ni..best..

      Delete
  3. Wah, kenapa lagi Hafiz lebih dari 1? Ini mesti awak die-hard fan dia. ;D

    ReplyDelete
  4. Cube dengar lagu denganmu tu.. suka sangat.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia punya music mmg syok gila.. mcm nak joget2. ehhh.. hu3

      Delete
    2. jgn jogetla pakcik.. awk tu da kerepot tau.. ! ahahha

      Delete
  5. ok.sangat top.aku xpernah dengar semuanya.fine!

    ReplyDelete
  6. setia hujung nyawa memang best bro.. cerita dia memang menjadi kegilaan MB.. hahaha

    ReplyDelete
  7. kegilaan sangat jugak MB..heheee

    ReplyDelete
  8. wah..semua tu lagu2 yang best.. apa lagi hafiz ada dalam senarai..hehehe

    ReplyDelete
  9. apsal mcm xpernah dgr semua lagu ni.. ke dgr tp xtau tajuk.. hehehe..mekaseh share..

    ReplyDelete
  10. dalam semua lagu di atas, hanya lagu Maafkan aku je pernah dengar.. hihi. Peminat setia drama Setia HUjung Nyawa :)

    ReplyDelete
  11. assalamualaikum hafiz...mmg best kesemuanya...;)

    ReplyDelete
  12. thesis2.... buat tesis bro dateline dah dekat ni

    ReplyDelete
  13. ni memg nak suruh org melalak ni hihi malgnya sekrg ade kat opis

    ReplyDelete
  14. minat lagu ost setia hujung nyawa tu jee hahaha

    ReplyDelete
  15. setia hujung nyawa ! suka ! :P

    ReplyDelete
  16. lagu maaf kan aku tu 1st time dgr kat setia hujung nyawa.. menagkap terus huihi

    ReplyDelete
  17. Banyaknya lagu baru weh......

    ReplyDelete
  18. bro aku tak pernah dengar semua lagu ni..noob betul aku

    ReplyDelete
  19. Syahdu2 nya lagu...
    Hehehheheh...

    ReplyDelete
  20. hafiz hafiz ! bukan hafiz hafizol _ _'

    ReplyDelete
  21. nyamuk ni tak uptodate la.. ape pun tak leh ! ahahaa

    pakcik pijol.. ahad ni sy g bangi.. hehehe jum jumpa.. muahahah

    ReplyDelete
  22. suka dgr ost setia hujung nyawa..

    ReplyDelete
  23. thank you apiz for the comment :) hihihihi! *gelak comel*

    ReplyDelete
  24. Cuba dengar lagu terbaru 2013 ni. Best.
    https://www.youtube.com/watch?v=bubsp2zRpkU&feature=youtube_gdata_player

    ReplyDelete
  25. Nangis aku dgr lagu hafiz hanya ingin kau cinta..harap2 meletop lagu ni..best giler ...hafiz ni dh mcm siti versi lelaki.,.vokal power + feeling power ..thx for sharing

    ReplyDelete
  26. Hanya ingin kau cinta-hafiz teramat best lagu ni.

    ReplyDelete
  27. semua lagu ni ad makud yg mendalam bg Eyka.,dan smemangnya telah terjadi dlm hidup Eyka..hum..

    ReplyDelete
  28. memang semua lagu2 yang layan..

    ReplyDelete
  29. lagu sume best2.. like it !!! last minute -maafkan aku :)

    ReplyDelete