Lagu Melayu Top Masa Kini 2013 #5 yang disenaraikan di bawah merupakan lagu pilihan tuan empunya blog. Tiada kaitan dengan carta radio tempatan dan seumpamanya. Harap maklum.

1. Dwihati – Aizat & Yuna

Dirimu bagaikan
Sebuah lukisan
Pernuh warna
Penuh seni
Kaulah yang kumiliki
Jangan kau berpura
Engkau juga sama
Membuat aku rasa tenang
Hatiku kau miliki
Dengarkan
gurindam
inilah..lagu cintaku padamu
andainya...ku hilang
Biarlah lagu ku jadi temanmu
oho...
di antara kita(di antara kita)
Suka sama suka(suka sama suka)
Aku pasti kau punya hati
Ingin bersama jua
Tidak semestinya
sebuah cerita cinta
akan berakhir
sesempurna
seperti kita impikan
Dengarkan
gurindam
inilah..lagu cintaku padamu
andainya...ku hilang
biarlah lagu ku jadi temanmu


2. Cinta Tanpamu – Shazia


Cerita cinta kau dan aku
Bagaikan tiada kesudahan
Cinta yang suci yang tak kesampaian
Dicemari mungkar

Pernahkah kau cuba rasakan
Sakitnya tika dilukai
Segala janji bagai tak bererti
Saat dikau pergi

(Chorus)
Dimana segala mimpi
Kemana segala janji
Ayat ayat cinta yang pernah kau ucap padaku


Tiap hari ku berdoa pada yang esa
Agar dibukakan kembali pintu hati
Yang telah kau tutup untuk cintaku
Hingga tak terdaya aku meraihmu


Ingin ku laungkan pada angin yang lalu 
Agar sampaikan salam rinduku padamu
Kerana sungguh aku tak mampu
Untuk ku teruskan hidup tanpamu
(Ulang chorus)

3. Pesan Cinta – Afgan

Merah pipi ini saat ku lihat dirimu
Apakah ini yang dinamakan cinta
Malu hati ini saat ku tatap wajahnya
Mungkinkah ini yang dinamakan cinta
Tapi ku malu tuk mengatakan pada dirinya
Oh Tuhan, tolong aku sampaikan pesan ini padanya
Agar dia tahu bahwa kini aku jatuh cinta
Oh Tuhan, bantu aku temukan cara tuk mendapatkan dia
Karena kini ku tlah jatuh cinta
(Rasa cinta, saat ini ku hanya)
(Tapi ku malu pada dirinya)
Tolong aku sampaikan pesan ini padanya
Agar dia tahu bahwa kini aku jatuh cinta
Oh Tuhan bantu aku temukan cara tuk mendapatkan dia
Karena kini ku telah jatuh cinta
Ku telah jatuh cinta (ku jatuh cinta pada dirinya)
Yeeaah (ku jatuh cinta pada dirinya)

4. I Still Love You – Once

Kau hilangkan akal sehatku
Luluhkan semua keangkuhanku
Saat kau putuskan cintamu
Aku tak mampu melupakanmu
[*] I still love you, really love you
Di hatiku hanya kamu
I still love you, always love you
Hanya kamu yang mengerti diriku
Terlambat ku memahami mu
Terlalu sakitnya hatimu
Hadapi semua sikap egoku
Kau s’makin jauh dari pelukku
Repeat [*]
Beri aku kesempatan
Tetap ada di hatimu
I still love you, always love you
Hanya kamu yang mengerti diriku
I still love you, really love you
Di hatiku hanya kamu
I still love you, always love you
Kamu sungguh segalanya bagiku
I still love you…
sumber

5. Kasih Ku Mendengar – Azmee Bin Abd Manap

Kasih...
Dengarlah ku merintih
Dan hati ku yang bersedih
Terasa ku tersisih...

Kasih...
Belailah perasaanku
Belailah kerinduanku
Padamu ku mengadu
Airmata...

Ku yang berlinangan
Menjelmalah bayangan
Jika ku kesorangan
Hanya kau...

Yang memahami diriku
Yang mendengar rintihanku
Kaulah yang ku perlu

Kaulah...
Airmata...
Ku yang berlinangan
Menjelmalah bayangan
Jika ku kesorangan

Hanya kau...
Yang memahami diriku
Yang mendengar rintihanku
Kaulah yang ku perlu

6. Waris – Rembau Most Wanted

I representin’ this place
Where people say murder is the case
R.E.M.B.A.U
The food gonna make your tongue blaze
That forward hold your head high
Be proud for where you came form and stay fly
Dats what Im doin’
Hobin Jang Hobin
We ain’t no trippin Jang
Tahun dopan ado laie Pialo Malaysia kito pogang
Lagu nogori berkumandang
Semuo player masuk padang
Tabik hormat tando monang
Kito monang kito monang yo
Haha, yeah

Duo satu kocik bon
Ompek satu sonyum lebar
Teringek bilo poghah kerigek
Nyabit rumput poie sawah
Kojo macam nak mati tapi gaji kocik anak
Itu urang dulu
Tak macam budak-budak sekarang

Susah sikit je
Dah lari kampung tinggal bondang
Dulu maso kocik-kocik cito-cito angkosawa
Bilo bosa jadi rapper tukar dialek nogori sembilan
Tak ponah terlinteh kek ati nak lupo’an daratan
Sapo tak pueh hati, meh kito jumpo dopan-dopan
[*] Being the most wanted
Don’t wake me up from my dream
C.R.E.A.M
Rembau Most Wanted yo
To my boys in N-nine
Who worked hard and strugglin’
Rembau Most Wanted yo
My brain works faster than computer
Cuz Im the prime mover
Entrepreneur yes I am
We’ve been busy chasin’ dollars
Chillin’ at Mui Fong with my homies yaw
And if you keep talkin’ shit others might listening bro
Then gangin’ up, just pick up your gear
Listen dear
I ain’t messin’ wit the coward
I ain’t messin’ wit the fake gangstas
All I know I keep my rap clean
Being the most wanted
Don’t wake me up from my dream
C.R.E.A.M
Lembu ado tali takdo pon tak guno
Tunggu hujan dah ghobeh
Baru payung nak dibuko
Kojo tak kuek tapi berangan nak hidup sonang
Baik poie mampuih dari susah’an semuo urang
Polik bona bilo pikir orang tuduh bukan-bukan
Takpo tunggu den dah kayo jangan cubo nadah tangan
Mintak pinjam duit apotah laie tandotangan
Time tu takdo nak berbaik ekau boleh poie jalan
Repeat [*] (2x)
Paya kumbuh, where you at?
Tigo Nenek, where you at?
Tanah Datar, where you at?
Batu Hampar, where you at?
Where you at?
Biduanda, where you at?
Somo Lenggar, where you at?
Solomak, where you at?
Anak Mukal Anak Acheh, where you at?
Mungkar, where you at?
Anak Melako, where you at?
Tigo Batu
Rajo Beralam
Penghulu Berluak
Lembago berlingkungan
Buapak beranak buah
Anak buah duduk bersuku-suku
Berapo suku eh?
Duo boleh
Repeat [*] (2x)

7. Berani – Yasin & Faizal Tahir

Bagai pasak, gunung, bumi terbentang
Tidak goyah walau dilanda angin kencang
Kerana ianya bagaikan kebenaran dan kemestian

Bagai deras sungai setelah hujan
Tak putus walau dibelah seribu pedang
Mengalir bagaikan ianya kepastian
Tak kan terhalang

Berani kerana aku benar
Tiada apa harus kuragukan
Ku berdiri teguh

8. Waktu – Sabhi Saddi

Hanya ku sendirian
Menunggukan sesuatu
Siapa tahu biarlah waktu
Selalu saja sakit hatiku
[*] Waktu tidak menentu
Bagaimana hanyalah aku
Jangan tunggu biar takut
Ikutlah waktu hilang bayangan rindu

[**] Kasih kamu dan sayangku
Mengapa tinggalkan aku
Kau jelaskan daku
Janganlah membisu di mana jawapanmu
Berapa tahun waktu tahu
Temanku hanyalah waktu
Meninggalkan kamu semua pun tahu
Aku masih hanya cinta padamu
Repeat [*] & [**]
Berapa tahun waktu tahu
Temanku hanyalah waktu
Meninggalkan kamu semua pun tahu
Aku masih hanya
Aku masih hanya cinta padamu

9. Bisikan Rinduku – Dayang Nurfaizah

Dengarkan bisikan kalbuku
Sungguh besar mencintaimu
Rasakan rasakan rinduku
Yang dalam sedalam samudera

Chorus:
Mencintaimu
Menyayangimu
Merindukanmu seumur hidupku
Tuhan kuatkanlah hati ini
Saat dia tinggalkan diriku sendiri

Walau pedih ini sungguh pedih
Akan ku relakan asalkan dia bahagia

Rasakan rasakan rinduku
Yang dalam sedalam samudera

10. Kau Pelita – Zur Eda, DJ-Fuzz, Ash-T & Big-I






Bersama angin ku kirim rindu
Namun kau tetap membisu
Mengapa begitu apa salahku
Seolah diriku permainanmu
Kasihku telah lama ku tunggu kedatanganmu itu
Tetapi mana menghilang dirimu yang dulu
Ku tetap menanti menolak yang baru
Dengan cara ini ku luah perasaan rindu
Kau terus menyepi dan terus menyendiri
Di mana salahku sehingga engkau terus pergi
Banyak yang bermain difikiran aku ini
Sesaat telah pergi menunggu engkau kembali
Ku terus berdoa agar kau selamat di sana
Hidupku ditinggalkan buat satu tanda tanya
Kenapa kau pergi mengapakah kau di sana
Aku rindu berita yang indah bersama
[*] Namun ku menanti dengan hati yang terbuka
Walaupun aku kau kecewakan
Kaulah pelita yang menerangi hidupku
Tanpamu hidup tak beerti
Kaulah pelita yang menerangi hidupku
Tanpamu hidup tak beerti
Apakan daya ku insan biasa
Takdir menentukan semua
Perpisahan itu pedih ku rasakan
Seolah kehilangan tanpa pegangan
Siapalah aku tanpa kamu di sisi
Hanya berdiri menunggu masa berlalu pergi
Apakah aku jika kamu tidak di sini
Cuma si gelap kerna tiada yang menerangi
Mengertilah wahai pujaan hatiku
Aku rindu setiap detik masa yang berlalu
Kembalilah padaku ya aku merayu
Agar kita bahagia bersama macam dahulu
Tanpa kamu hidup aku tidak sempurna
Diri kamu tuk aku tiada satu kita beza
Kerna kau pelita bersinarlah semula
Moga dapat ku nikmati frasa bernama cinta
Repeat [*]
Kaulah pelita yang menerangi hidupku
Tanpamu hidup tak beerti
Kaulah pelita yang menerangi hidupku
Tanpamu hidup tak beerti

6 Comments

  1. da boleh download lagu baru nie..thanks sharing

    ReplyDelete
  2. Suka lagu aizat tuh..
    Btw, nice to see your blog, i'm just started in blogging, please visit mine too. :)

    insanbiasabiasa.blogspot.com

    ReplyDelete
  3. lagu faizal tahir dengan yassin tu best. layan

    ReplyDelete
  4. hai... datang baca jap.. suka entri ni..

    ReplyDelete
  5. semua lagu kat atas x pernah dgr lagi, ummm maybe pernah kot satu dua cuma xtaw tajuk :P

    ReplyDelete