Lagu melayu Top Masa Kini 2013 yang disenaraikan di bawah merupakan lagu-lagu pilihan tuan blog. Tiada kaitan dengan mana-mana carta lagu melayu dan seumpamanya. Harap maklum.

1. Sampaikan Rindu (OST Bunga Merah Punya)-Izzue Islam & Sharifah Sakinah


Oh bulan sampaikan rinduku
Oh bintang kirimkan cintaku
Yang hilang pastikan bersatu
Oh sayang di dalam mimpimu

Oh bulan sampaikan rinduku
Oh bintang kirimkan cintaku
Yang hilang mungkinkah bersatu
Oh sayang di mana dirimu

Malam ini aku sendiri
Menanti dan terus menanti
Malam ini aku sendiri lagi
Menanti dan terus menanti

Usah ditangis lagi
Usah dirindu lagi
Pasti kita bertemu nanti

Usah ditangis lagi
Usah dirindu lagi
Pasti kita bertemu pasti
Pejamkan matamu kasih…

2. Salahkah Aku-Dafi


Hari ini aku dah berjanji pada diriku ini
Dimana ku harus melupakan dan pergi ku darimu

**
Aku rela rasa kecewa dari terus merasa siksa seumur hidupku
Aku rasa biar begini takkan ku hampa pada perubahan darimu

Chorus:

Salahkah aku melupakanmu kerna ku tahu apa rasamu
Lepaskan aku ku lepaskan mu agar kau tidak terasa siksa
Dah ditakdirkan seperti ini bukan ku tahu apa nak jadi
Seperlu kita masih lagi hidup biar ku bahgia dengan kehidupan
Ohh…

[**]

[Chorus]

Seperlu kita masih lagi hidup biar ku bahgia dengan kehidupan
Dengan kehidupan 2x

3. Bidadari Bumi-ST12


Tidakkah engkau lihat jendela hati  
Terbuka untukmu menahan derita rasa  
Harap cemasku menantikan sosok dia  
Aku yang mencari sebuah penggalan cinta

Aku yang tak mampu meredam derita hati  
Menunggu bidadari turun kebumi  
Sungguh ku tak bisa tak bisa takkan pernah bisa menanti  
Sungguh ku tak akan pernah bisa

Jauh kumelangkah mencari jalannya cinta  
Sungguh pahit perih kurasakan  
Jauh ku berjalan menyusuri gelap malam  
Sampai kapan ku harus menunggu

4. Kali Pertama-Asmidar


Setiap kali terlihat warna senja
Pastu ku teruja walau sayu
Setiap kali terbenam sang suria
Aku bersedia untuk bertemu dirimu
Namun semuanya hanyalah ilusi
Namun ku pejamkan mata dan berdoa
Untuk kembali pada

Korus
Kali pertama aku bersamamu
Telah tiba beribu-ribu kupu-kupu
Menari bersamaku
Kali pertama aku bersamamu
Terus ku terbayang berjuta-juta cahaya mata
Menari di istana kita

Dan bila terjaga dari alam mimpi
Aku dikurungi dalam cerita… derita
Kerna semuanya hanyalah ingatan
Namun ku pejamkan mata dan berdoa
Untuk kembali pada…..

Ulang Korus

Dan bila ku terjaga lagi
Dan bila ku terkenang lagi
Oh hari kau diambilnya pergi
Oh pergi….

Ku cuba untuk memahami
Ku cuba untuk melupai
Tapi hati memaksai dan ku hanya ingin bermimpi

Kali pertama
Kali pertama
Kali pertama aku bersamamu
Kali pertama aku bersamamu
Kali pertama

5. Tika-Rimba Bara(OST Rock Oo Rimba Bara
Kembali)


Cahaya di dalam cermin
Memukau hingga memaksa
Ku cari ke dasar diri
Cintaku yang hilang
Rupanya ku salah sangka
Kasihmu tak pernah sepi
Kerana terlalu hampir
Ku leka hadirmu
Sentiasa disisi ku..
Merestui ambisi ku..
Lantas ku takkan berubah
Berganjak di jalan ini..

Selagi bumi berputar
Tekadku terus berjuang.. oh..

Sentiasa disisi ku..
Merestui ambisi ku..
Lantas ku takkan berubah
Berganjak di jalan ini..

Sentiasa disisi ku..
Merestui ambisi ku..
Lantas ku takkan berubah
Berganjak dari jalan ku.. oh.. oh.. oh..

Disisi ku.. merestui ambisiku.. oh
Lantas ku takkan berubah
Berganjak dari jalan ku
Jalan ku.. Jalan ku..
Tangisan harum tertumpah

6. Ganjil-Aril


Satu dua tiga
Masih ingatkah lagi waktu bersama
Berpegangan tangan di depan kotaraya

Saat itu kau belum lagi
Menyatakan padaku tentang isi hati
Ceritakanlah apa yang sebenar
Engkau bersahaja bila ku bersuara

Dan dengan tenangnya kau kata tak cinta
Apa yang kau mahu
Apa yang kau perlu
Dan aku pun tak tahu

Engkau buatkan aku rasa sesuatu
Tapi tak ada lagi kata putusmu
Apa yang kau mahu
Apa yang kau perlu
Dan aku pun tak tahu

Empat lima enam dan tujuh
Masa berlalu laju seperti angin
Kau dan aku masih lagi di sini

Lembut kata dari mulutmu
Membuatkan aku rasa keliru
Menanti jawapan menanti soalan kamu

Aku rasa adalah baiknya
Jika engkau fikirkan dahulu
Bersama denganku
Pasti akan ku terangi
Dirimu dengan cahaya bulan
Dan akan ku gumpal awan
Jadikan hadiah untuk kekasih hatiku

Engkau bersahaja bila ku bersuara
Dan dengan tenangnya kau kata tak cinta
Apa yang kau mahu
Apa yang kau perlu
Dan aku pun tak tahu

Engkau buatkan aku rasa sesuatu
Tapi tak ada lagi kata putusmu
Apa yang kau mahu
Apa yang kau perlu
Dan aku pun tak tahu

7. Kita-Forteen


Kau renunglah wajahmu
Dimanakah hilangnya raut seperti dulu bila dicemar air mata
Ku tak mahu berpisah kerana hati masih sayang pada dirimu
Tapi harapan makin kabur


*Chorus
Manakah kita jika kau dan aku tidak sekata
Sepi walaupun bila bersama
Dekatkan pun tetapi berjauh hati


Manakah kita bila sering bertentangan
sahaja walaupun bibir cuba menafi
Hakikat percaya tanya dengan jujur

Manakah kita
Dijiwaku sengsara menanggung derita
kerana cinta berubah tapi tak akan kehilanganmu

*ulang Chorus 2 kali

8. Bila Orang Dah Benci-Saleem


Tak guna memujuk lagi
Pabila orang dah benci
Tak perlu rayu simpati
Dia dah tak sudi
Ohhhhhhhhhhhhhhhhhhh

Biarpun ku masih sayang
Kasihku tak pernah padam
Tetapi apa kan daya
Terpaksa Ku lepaskan

Sampai hati mu melihat ku dihukum
Begini
Seluruh hidupku bagaikan
Mati tak bernyawa lagi

Mengapa sayang engkau hancurkan niat
Suci ku menyunting dirimu
Sedangkan dulu engkau
Berjanji kau hanya milikku

Bila orang dah benci
Tiada guna ku nanti
Lebih baik ku pergi
Pergi membawa diri

Bila orang dah benci
Tinggal aku sendiri
Orang pun dah tak suka
Dikenang pun tak guna


9. Galau-Dato’ Siti Nurhaliza


Semerbak wangi di taman hati
Setulus cintaku pejamkan matamu
Sisakan waktu barang sejenak
Pastikan dirimu ada di detak jantungku

Rebahlah di pusara hati
Agar terlelap tidurmu
Tegarlah menyelami hidup
Dan buang semua kebimbangan
Kala dahagaku
Sejukkan jiwa ini
Cinta tulus darimu

Saat galauku
Kau yang sanggup menenangkan
Sampai badai berlalu

Semerbak wangi di taman hati
Setulus cintaku pejamkan matamu
Sisakan waktu barang sejenak
Pastikan dirimu ada di detak jantungku

Rebahlah di pusara hati
Agar terlelap tidurmu
Tegarlah menyelami hidup
Dan buang semua kebimbangan

Kala dahagaku
Sejukkan jiwa ini
Cinta tulus darimu

Saat galauku
Kau yang sanggup menenangkan
Sampai badai berlalu

Kala dahagaku
Sejukkan jiwa ini
Cinta tulus darimu

Saat galauku
Kau yang sanggup menenangkan
Sampai badai berlalu

Semerbak wangi di taman hati
Setulus cintaku pejamkan matamu

10. Sabarlah Hati-Elly Mazlein


Saat Kau datang dalam hidupku
Ku sangka ini cinta terakhir
Ternyata malam penuh bintang
Berakhir dengan mendung

Menari aku dengan gelisah
Lagi lagi lagi ku menangis
Sabarlah hati menahan perih
Terluka lagi dan lagi dalam kisahku

Tenang la jiwa iring langkahku
Ku yakin pasti ada yang terbaik untukmu

Ternyata malam penuh bintang
Berakhir dengan mendung

Menari aku dalam gelisah
Lagi lagi lagi ku menangis

Meski hati sering dilukai
Takkan menyerah aku mencari cinta

Sabarlah hati menahan perih
Terluka lagi dan lagi dalam kisahku
Tenang la jiwa iring langkahku
Ku yakin pasti ada yang terbaik untukmu

Sabarlah hati menahan perih
Terluka lagi dan lagi dalam kisahku
Tenang lah jiwa… uhh.. uhuu

Sabarlah wahai hati..
Jangan menangis..

8 Comments

  1. Yang paling best lagu OST bunga merah punya..nak jadikan ringtone lahhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. best sangat 100 kali dah dgr.. lol haha

      Delete
    2. besst sgt2 lagu ni..sis pun suke.. byk kali dh putar ni... :(

      Delete
  2. mana satu aku nak layan dulu ni ea..saleem tu mcam best je..

    ReplyDelete
  3. membantu DRC nak cari koleksi lagu baru.. :D

    ReplyDelete
  4. macamanalah ko boleh selalu update lagu2 melayu ni.haha
    check kat mana eh?
    memang terbaik! :)

    ReplyDelete
  5. lagu elly mazlien tu best weh..syahdu ja..wakakaka

    ReplyDelete