Lagu Melayu Top Masa Kini 2012 #4

 

Lagu-lagu yang disenaraikan di bawah merupakan lagu pilihan tuan empunya blog. Tiada kaitan dengan carta lagu radio tempatan dan seumpamanya. Harap maklum.

1. Sahabat – Najwa Latif ft. Sleeq

najwa latif dan sleeq_lirik sahabat

Lirik Lagu Sahabat  Najwa Latif ft. Sleeq

Kau ada dikala ku suka
Dikala ku duka
setiap tangisan dan juga ketawa

Kau ada dikala ku perlu
setia menemaniku
Pegang erat tanganku bila aku jatuh

Kau lah yang selalu
Selalu menemaniku
Mendengar kisah pahit manis
Hidup ku

Kau lah yang di situ
Setia menunggu ku
Kau lah yang satu
Menjadi sahabatku

Ku tahu ku kan selalu ada
Pada dirimu
Dan ku harap kau juga rasa begitu

Kau lah yang selalu
Selalu menemaniku
Mendengar kisah pahit manis
Hidup ku

Kau lah yang di situ
Setia menunggu ku
Kau lah yang satu
Menjadi sahabatku

Kau lah yang selalu
Selalu menemaniku
Mendengar kisah pahit manis
Hidup ku

Kau lah yang di situ
Setia menunggu ku
Kau lah yang satu
Menjadi sahabatku

Sahabatku.

 

2. Pendam – Shahir

shahir_lirik pendam

Lirik Lagu Pendam – Shahir

Aku yang mengejar bayang
Cinta kian terbiar
Terpendam kata tak terungkap selamanya
Pedihnya hanya aku yang merasa
Mahu memilikinya
Aku hanya hamba cinta

Bisik hatiku lepaskan dirinya
Sungguh aku tak bisa
Biarlah ku sendiri
Tanpa kasih di hati

Aku tak mampu pertahankan lagi
Cinta yang menyakiti
Biarlah aku pergi
Tiada hampa di hati

Pedihnya hanya aku yang merasa
Mahu memilikinya
Aku hanya hamba cinta

Bisik hatiku lepaskan dirinya
Sungguh aku tak bisa
Biarlah ku sendiri
Tanpa kasih di hati

Aku tak mampu pertahankan lagi
Cinta yang menyakiti
Biarlah aku pergi
Tiada hampa di hati

Aku yang mengejar bayang cinta

 

3. I Love You – Najwa Latif

najwa latif_i love you lirik

Lirik Lagu I Love You – Najwa Latif

Mungkin kita pernah rasa tentang cinta,
Yang takdirnya bukan untuk kita,
Mungkin ini adalah cara meluah cinta,
Tanpa berkata atau berpandang mata.

Mungkin aku .. mencintaimu walaupun engkau tak pernah tahu,
Mungkin aku .. mencintaimu tanpa lelah atau pun jemu.

I’m sorry but I love you,
I’m sorry if I miss you,
Even if I can’t have you,
You know I’ll always be there for you.

Mungkin kita tak bersama di takdir-Nya,
Tak mengapa asal kau bahagia,
Biar aku .. mencintaimu biar tiada siapa yang tahu,
Biar aku .. mencintaimu dalam diam atau pun bisu,

I’m sorry but I love you,
I’m sorry if I miss you,
Even if I can’t have you,
You know I’ll always be there for you.
I’m sorry but I love you ..

 

4. Sayang – Ungu

ungu_lirik sayang

Lirik Lagu Sayang – Ungu

Entah harus darimana ku memulai kata-kataku
Resah gelisah tak menentu, dari jauh lubuk hatiku
Bukan, bukan keinginanku tuk mencoba meninggalkanmu
Namun tak bisa ku jelaskan, aku takut menyakitimu

Berat rasanya, berat rasanya untuk
Ungkapkan kata meski melawan hati

Sayang maafkan aku ingin putus
Sayang maafkan kita harus putus

Berat rasanya, berat rasanya untuk
Ungkapkan kata meski melawan hati

Sayang maafkan aku ingin putus

Sayang maafkan aku ingin putus
Sayang maafkan kita harus putus
Sayang maafkan aku ingin putus
Sayang maafkan kita harus putus

 

5. Pencinta Terbaik – Sofaz

lirik pencinta terbaik_sofaz

Lirik Lagu Pencinta Terbaik – Sofaz

Berikan ku peluang terakhir sekali lagi
Untuk membukti kasih sejujurnya di hati
Maafkan seandainya cintaku tidak sempurna

Kaulah insan pertama berpacaran dengan ku
Dan bersama ku mahu masa depan yang kukuh
Maafkan seandainya ku masih amatur cinta

Luangkan diri ini lebih masa
Melengkapkan kekurangan yang ku ada
Temankan di kala ku memerlukan bimbingan
Sehingga diriku menjadi pencinta terbaik

Bukan dengan sengaja tidak cukup prihatin
Ku harap kau bersabar dan rasa lebih yakin
Maafkan seandainya ku masih amatur cinta

Luangkan diri ini lebih masa
Melengkapkan kekurangan yang ku ada
Temankan di kala ku memerlukan bimbingan
Sehingga diriku menjadi pencinta terbaik

Maafkan seandainya ku masih amatur cinta

Luangkan diri ini lebih masa
Melengkapkan kekurangan yang ku ada
Temankan di kala ku memerlukan bimbingan
Sehingga diriku menjadi pencinta… ooo
Pencinta terbaik

 

6. Bunga Terakhir – Afgan

afgan_lirik bunga terakhir

Lirik Lagu Bunga Terakhir – Afgan

Kaulah yang pertama menjadi cinta
Tinggallah kenangan
Berakhir lewat bunga
Seluruh cintaku untuknya

Bunga terakhir ku persembahkan kepada yang terindah
Sebagai suatu tanda cinta untuknya

Betapa cinta ini sungguh berarti
Tetaplah terjaga
Selamat tinggal kasih
Ku telah pergi selamanya

Bunga terakhir ku persembahkan kepada yang terindah
Sebagai suatu tanda cinta untuknya
Bunga terakhir menjadi satu kenangan yang tersimpan
Takkan pernah hilang tuk selamanya

Bunga terakhir

Bunga terakhir ku persembahkan kepada yang terindah
Menjadi satu kenangan yang tersimpan, bunga terakhir
Bunga terakhir menjadi satu kenangan yang tersimpan
Sebagai satu tanda cinta untuknya (untuknya), bunga terakhir

 

7. Tak Jodoh – T2

T2_ tak jodoh lirik

Lirik lagu Tak Jodoh – T2

Kering air mataku mengingat tentangmu
Tentang kita yang tak jodoh
Dulu pernah bermimpi saling memiliki
Nyatanya pun tak kesampaian
*
Rela relakanlah masa itu
Biarkanlah jadi masa lalu

Reff:
Kenang diriku selalu di hatimu
Selalu di jiwamu, simpan di memorimu
Ku nanti dirimu bila malam pun tiba
Cukup kita yang tahu, mimpi jadi saksinya
Kering air mataku mengingat tentangmu
Tentang kita yang tak jodoh

Repeat *

Repeat Reff [2x]
Mimpi jadi saksinya

 

8. Hargai Aku – Armada

lirik hargai aku_armada

Lirik Lagu Hargai Aku – Armada

Seringkali kau merendahkan ku
Melihat dengan sebelah matamu
Aku bukan siapa-siapa

Selalu saja kau anggap ku lemah
Merasa hebat dengan yang kau punya
Kau sombongkan itu semua

Coba kau lihat dirimu dahulu
Sebelum kau nilai kurangnya diriku
Apa salahnya hargai diriku
Sebelum kau nilai siapa diriku

Seringkali kau merendahkan ku (kau merendahkan ku)
Melihat dengan sebelah matamu
Aku bukan siapa-siapa

Coba kau lihat dirimu dahulu
Sebelum kau nilai kurangnya diriku
Apa salahnya hargai diriku
Sebelum kau nilai siapa diriku

Coba kau lihat dirimu dahulu
Sebelum kau nilai kurangnya diriku
Apa salahnya hargai diriku
Sebelum kau nilai siapa diriku
Sebelum kau nilai siapa diriku

12 komen

okay, setelah meneliti pilihan2 lagu, tajuk lagu, genre.. rasanya anda seorang yang sensitif.. huahua

Hanya lagu pendam je saya suka.. Yang lain tak pernah dengar lagi.. But thanx 4 the info.. Akan try dgr lagu indon.. Najwa Latiff--No.. Hahaha.. Tak minat.. Nanti2 kot kalo dia femes shangattttttt,,

hahaha.. tak femes pun lagu2 tue.. lagi2 najwa latip.. grrrr.. haha

boleh tahan la lagu yg duduk carta teratas tu =)

Btw,mohoN follow saya kembali sbb saya dah follow anda.Jika sudi. TQ =)


http://lovelynemo.blogspot.com/2012/05/sims-2-awesome.html

wow rupanya najwa latiff ni banyak gak koleksi lagu =..=

Ade beberapa lagu diatas yg belum pernah nurul dgr.. :-)

oppss.. Salam kenal..

wah..memang lagu2 ni best..

secara puratanya kau minat najwa natif..kbai.

Auliyya haha. pepandai je. agakla.. Hahahaha :P

Tieah, Wa, best lagu adik Najwa. Dgr dulu. Cpt dengar !

Atiq haha. nanti femes ah. Lagu Najwa Latif best ! dgr cepat !! :p

Aliff banyak2. Yg len ada lagi nie. Haha. Cepat dgr lagu Najwa atas tuh. Best !!

Akmal salam kenal.. Cepat dgr lagu Najwa Latif tu... Best !! Haha..

iza Sedap lagu Najwa Latiff tu weyh.. Cepat dgr. !

rasa nak dengar semua lagu ni sekarang :)


EmoticonEmoticon