Teka-Teki Paling Susah


Dah lama kan tak main teka-teki. Haritu zaman kecik-kecik selalu main teka-teki. Kalau dah kumpul ramai-ramai ngan adik-beradik semua, memang wajib ada teka-teki setiap seorang.
Yeah, betul. Aku rindu kenangan tu. Time besar-besar camnie takde la plak yang nak ajak aku main teka-teka.

Takkan tibe aku nak ajak rumate main teka-teki plak kan?

" Rumate , dalam banyak-banyak haiwan, haiwan ape yang mempunyai keris di kaki??"


" Bangang la ko Pjoe, kau ingat aku nie budak tadika kah??"

Kan dah tak pasal-pasal dibangangkan oleh rumate sendiri. Haha.

Aku ada teka teki untuk korang nie. Teka-teki nie mudah je. Kalau zaman kanak-kanak haritu memang aku menganga dan buat muka comel kelip kelip mata la nak jawab teka teki nie.

Budak-budak kot. Agak-agak la. Tak pandai plak tuh.
Teka binatang apa ada tanduk di kepala boleh la aku jawab dengan penuh perasaan bangga sambil memandang langi kan.

Teka teki itu berbunyi ,

Ada seorang penjual aiskrim yang jual aiskrim naik moto . Penjual nie sangatlah sopan dan berhemah gila kau tahu? Kau sebut je lesen apa yang dia takde? Lesen berniaga dia ada. Lesen moto dia ada. Lesen kereta dia ada. Tapi kenapa suatu hari dia kena tahan gak dek polis traffik??

Anda pasti tahu kan jawapan dia apa kan? Bajet r korang. Haritu member aku teka kat aku time aku darjah satu ke darjah berapa ntah. Boleh aku bagi jawapan

Sebab polis tu nak pinjam loceng krinngg kringg penjual aiskrim..  


Apa bangang jawapan yang aku bagi kan? Nampak sangat aku tak berapa nak pandai sangat kecik-kecik dulu. :P

Hewhew.. Tapi sekarang teka-teki camnie aku pakai pejam mata je jawab. Eh kaitan plak mata ngan teka-teki kan? Hahahak.. Okbai.

Korang yang genius pasti tahu apa jawapan dia??






13 Pengkritik Tegar :

  1. sebab p0lis tu nak beli eskrim

    aish apsal senang sgt ni

    ReplyDelete
  2. sebab tak pkai helmet..dya pakai topi..sbb tu kena tahan... tak pun kena tahan sebab nk beli aiskrim..hehehe

    ReplyDelete
  3. hahahaha Lea Isnawi dah tolong jawabkan...

    ReplyDelete
  4. jwapan.. telo rebus polis djumpai kt frezzer eskem =="

    ReplyDelete
  5. ayo sonang je..udah dia nak beli aiskrim tu, dahaga yop, penat meronda

    ReplyDelete
  6. hahahhaha teka teki tak boleh blah..huk33 nice post..

    btw do follow my blog ye~

    ReplyDelete
  7. sebab tak pakai helmet..betuk x? hehehe

    ReplyDelete
  8. sebab dia tak ada lesen traffic . eh ?

    susah la , teka teki ni !
    meh alia teka pulaks , banyak natang , natang apa paling seksi ?

    ReplyDelete
  9. sebab polis nak makan askem la. huhu.. takleh nk susah lg ke ? :p

    ReplyDelete
  10. untunglah semua dah tahu teka nie.. untunglerr... !!!!

    ReplyDelete
  11. asal korang yang komen kat atas ni geliga sgt...???
    aku pon blur jwpn pa..last2 godek jwpn korang la...
    ~~~otak lembap letteww

    LEGGING DAN SKIRT SENDAT....VINTAGE KAH?
    hewhewhew..
    http://pulsowanie.blogspot.com/2012/01/nama-vintage-muslimah-tapi-baju-macam.html

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...