“ Assalamualaikum mak”

“Waalaikumussalam”

“Mak acane sihat? Ayah sehat? Sume orang kat umah sehat ke Mak?”

“Sihat Alhamdulillah. Ayah sihat. Mak sihat”

“Mak buatpe nie Mak? Mak dah makan?”

“Mak baruje sudah sembahyang ni duk golek2 depan TV. Mak dah makan tadi malam nie xmakan dah. Joe watpe”

“Kita baru sudah baca Yaasin mak nak solat Isya’ call mak dulu lama tak cakap dengan mak. Mak , kita final exam 5 haribulan 1 sampai sampai 19 haribulan Mak.”

“Final exam ? Apa tu?”

“Exam la Mak. Periksa. Lagi 3 minggu kelas lepastu study week la Mak. Tapi tataw nak balik ke tak. Takde duit jugak nak balik kampung.”

“Erk, tapelah tak balik pun. Belajar la dulu kat sana. Duk la umah Bangah kat Klang tu”

“Tgk dulu mak, takpun duk umah Kak je kat Putrajaya ye mak? Mak nanti doakan kite dapat jawab exam taw mak????”

“InsyaAllah, Mak selalu doakan kejayaan anak-anak mak”

“Terima kasih mak". Terima kasih!!! Mak Kredit dah nak habis. Mak jage diri tau. Kirim salam semua kat kampung ye Mak”

“Sama-sama. joe pun sama jaga diri. InsyaAllah”

P/s : Walau dimana kita berada, Mak sering doakan kejayaan anak-anak mereka. InsyaAllah.