Assalamualaikum w.b.t

Sejak ambik subjek Pengantar Falsafah nie asyik nak berfalsafah je aku tak kira masa kan. Subjek nie subjek Wajib Fakulti kitorang. So, haruslah aku ambik. Asal korang tahu ok, aku memang minat Falsafah sejak bangku sekolah lagi. So, tak hairanlah kalau time subjek nie aku macam

“ Eh , knpe cepat sangat kelas habis ? Patot 3 jam. Patot sampai kul 11. Nie kul 10 dah habis kelas”

korang mampu tahan lama-lama lam kelas ? Tak mampu kan ? Haha. Tapi subjek Falsafah jela aku mampu. Kalau datang je subjek Teori , aku mengalah terus.

“ Mak aihh , tadi 10.30 sekarang baru 10.35. Rosak ke ape jam aku nie??”

Camtulah cite dia.

Berbalik kepada tajuk entri , korang tahu tak antara telur dan ayam , mana satu yang keluar dulu ?

Soalan nie pensyarah kitorang yang tanya tau . Minggu pertama dia tanye soalan tu , minggu nie ( minggu ke-3 ) barulah dia gtaw jawapan kepada soalan tersebut .

Nak kate telur yang keluar dulu macam boleh diterima gak kan. Yela, kalau takde telur camne nak keluar anak ayam.

Nak kate ayam keluar dulu pun tak mustahil gak. Kalau takde ayam , camne telur ditetaskan ?

Sebenarnya , si ayam yang keluar dulu taw kate pensyarahan kitorang. Sebab ???

Sebabnya telur tu berasal dari sistem ‘reproduction’ kan ? So, apa yang melakukan sistem tersebut ?

Adakah telur ataupun ayam ? Haruslah ayam kan anak-anak.

Makanya , ayam lah yang keluar dahulu barulah terhasilnya telur dari sistem ‘reproduction’ tersebut.

So , lepasnie kalau ada la yang tanye soalan cepumas camnie , korang jangan lak jawab

“saya pun taktau , saya pandai makan ayam je, mane yang keluar dulu saye tataw” (  Sangat tak berfalsafah jawapan ini ).

lagi info klik sini : ayam keluar dulu