Lagu Melayu Top Masa Kini 2013 #7 yang disenaraikan di bawah merupakan lagu pilihan yang sering menjadi halwa telinga pemilik blog. Tiada kaitan dengan mana-mana carta radio tempatan dan seumpamanya. Harap maklum. =p

1. Terima Kasih – IamNeeta

Lirik Lagu Terima Kasih-IamNeeta
Tidak pernah ku rasa
Perasaan yang begini
Tulus tuk mencintaimu
Semua kerna dirimu ku berubah
Hidup kini penuh dengan senyuman
Oh sayang, datanglah
Ku inginkan dirimu
Dekatlah padaku
Ku rindukan pelukmu
Terima kasih atas segalanya
Yang telah kau beri amat ku hargai
Semua ku simpan didalam hati
Penuh riang tawa mesra
Terus terukir di hati
Siapa sangka kan bahagia
Bila dulu pernah luka
Cinta datang tak diduga
Bawa hingga syurga
Tidak pernah ku rasa
Perasaan yang begini
Tulus tuk mencintaimu
Semua kerna dirimu ku berubah
Hidup kini penuh dengan senyuman
Oh sayang, datanglah
Ku inginkan dirimu
Dekatkan padaku
Ku rindukan pelukmu
Terima kasih atas segalanya
Yang telah kau beri amat ku hargai
Semua ku simpan didalam hati
Penuh riang tawa mesra
Terus terukir di hati

2. Seperti Dia – Amylea (Ost Ramadan Yang Hilang)

Lirik Lagu Seperti Dia-Amylea
Ku lakukan semua hanya untukmu
Biar kau tak mengerti apa maksudku
Namun masa terlalu singkat
Untuk aku buktikan padamu Untukku...
buktikan padamu
Ku jejak tiap haluan dia tuju
Kerna ku hanya mahu menjadi seperti dia
Ku harap malam tak muncul bintang
Kerna mereka tahu aku tak sama
Ku harap malam tak muncul bintang
Kerna mereka tahu aku tak sama
Jalani hidupku jadi dirimu
Mencari sesuatu yang pernah hilang
Namun hidup terlalu singkat
Untuk aku buktikan semua Untukku...
buktikan semua

3. Rilek Brader – Art Fazil feat Imuda

Lirik Lagu Relak Brader-Art Fazil Feat Imuda
Rilek brader brader rilex
Rilek brader brader rilex
Rilek brader brader rilex lah.. (x2)

Bila kau penat tengok komputer
Bosan dengan facebook dan twitter
Dia kata gitu dia tu kata gini
Rasa rasa macam nak maki
Jangan brader
Rilek..

Apabila kau sedang memandu
Tiba-tiba kereta belakang potong dengan laju
Aku tahu kau dah runsing
Ikut hati kau nak racing
Jangan brader
Rilek..

Bila girlfriend kau cabut lari
Cabut pulak dengan member kau lagi
Kalau nak diikutkan hati
Nak kau pukul sampai mati
Jangan brader
Rilek..

Bila isteri minta itu ini
Bising berleter berhari hari
Tapi duit gaji tak masuk lagi
Ikut hati kau nak kahwin lagi
Jangan brader
Rilek..

Jom kita lepak di tepi pantai
Duduk sambil bersantai santai
Mari kita tepok amai amai
Mari kita bermastautin di pulau ubin
4. Relakan Jiwa – Hazama

Lirik Lagu Relakan Jiwa-Hazama
Ku sangka hidupku
Selamanya kelam
Terbelenggu ikatan tanpa manisnya cinta
Memaksa diriku
Menapaki jalan
Arah yang tak pernah ku mahu dalam hatiku
Kini kau pun hadir
Memberi cahaya
Membangunkan ku dari suramnya mimpi ngeri
Menuntun hatiku ke palung asmara
Seakan ku hidup kembali dari matiku
Engkaulah cinta
Yang selama ini aku cari
Chorus
Ku relakan jiwa
Tuk menjadi penghuni dalam sangkar hatimu
Kerna engkaulah nadi yang menghidupkan aku
Yang mampu melarutkan setiap sepi hatiku
Hati bukan untuk dimiliki
Tapi untuk dicintai dan mencintai
Ku relakan jiwaku padamu
Engkaulah cinta
Yang selama ini aku cari
Ulang Chorus
Seandainya waktu
Tak pernah pertemukan aku dengan dirimu
Akan ku biarkan mati hatiku selamanya
Hingga kau datang membangunkan aku
Ulang Chorus

5. Bukan Milik Kita – Sixth Sense

Lirik Lagu Bukan Milik Kita-6ixth Sense
Ditinggalkan kehilangan
Bagian hidup kita
Tak usahlah kau tangisi takdir
Tak ada yang abadi di dunia ini
Semua pastikan kembali
Hidup ini sudah tertulis
Tenangkan jiwamu dan hatimu
Ikhlaskanlah relakanlah
Semua yang ada pasti kan pergi
Ikhlaskanlah relakanlah
Semua yang hidup pasti kan mati
Ikhlaskanlah relakanlah
Semua yang ada pasti kan pergi
Ikhlaskanlah relakanlah
Semua yang hidup pasti kan mati
Ikhlaskanlah relakanlah
Semua yang ada pasti kan pergi
Semua yang hidup pasti kan mati
Hidup bukan milik kita
Hidup bukan milik kita

6. Disaat Sendiri – Dadali

Lirik Lagu Disaat Sendiri-Dadali
Hari demi hari telah ku lewati
Tak pernah aku bersamamu lagi
Tak pernah aku menduga
Kau akan pergi tinggalkan aku
Jauh kau pergi tinggalkan diriku
Sepi hati ini membunuhku
Ku coba untuk cari penggantimu
Namun tak ada yang sepertimu
Rindu aku, sangat rindu kamu
Terasa sejak kau masih ada di dekatku
Tak mudah aku melupakan dirimu
Di saat aku terbangun dari tidurku
Rindu aku, sangat rindu kamu
Terasa sejak kau masih ada di dekatku
Tak mudah aku melupakan dirimu
Di saat aku sendiri

7. In Love With You – Aizat Amdan Feat Noh Salleh

Lirik Lagu In Love With You-Aizat feat Noh Salleh
Aaa..ku lebih tampan dari dia
Aaa..ku lebih segak dari dia
Kau inspirasi ku oh wanita
Ku akan pastikan kau bahagia

Dalam sepi senja ku sentiasa ada
Tahukah kau aku
In love with you
Aaa..pa pun -- yang ku berikan
Aaa..patah lagi intan berlian

Kecantikanmu membakar segala
Membara kita sampai ke syurga
Dalam sepi senja ku sentiasa ada
Tahukah kau aku
In love with you
I'm so in love with you
Ku amat mencintaimu
Uuu...

Dalam sepi senja ku sentiasa ada
Tahukah kau aku
In love with you
I'm so in love with you
Ku amat mencintaimu
Uuu...
Iii..'m so in love with you

8. Mengejar Mimpi – Yovie Nuno
Lirik Lagu Mengejar Mimpi-Yovie Nuno
Dan semenjak ada dia
Kamu bukan kamu yang seperti dulu
Tiada lagi kisah indah
Dan kini ku sendiri berteman bayangmu

Malam kini berganti sunyi sepi untukku
Meskipun engkau tlah pergi
Mungkin takkan kembali
Aku di sini tetap di sini sayangku

Aku masih rindu padamu
Aku masih sayang padamu
Meski kini cintamu bukan aku
Dan kini aku tahu
Jendela hatimu tertutup untukku

Ingin ku lihat lagi
Wajah yang selalu ku rindu
Meskipun engkau tlah pergi
Mungkin takkan kembali
Aku di sini tetap di sini sayangku

Ingin rasa aku berlari
Walau hanya mengejar mimpi oooh
(meskipun engkau tlah pergi
Mungkin takkan kembali
Aku di sini tetap di sini sayangku)
Aku masih rindu padamu
Aku masih sayang padamu
(meski kini cintamu bukan aku)

Oo .. meskipun engkau tlah pergi (pergi)
Mungkin takkan kembali (kembali)
Aku di sini tetap di sini sayangku
Aku masih rindu padamu
Aku masih sayang padamu
Meski kini cintamu bukan aku
Meski kini cintamu bukan aku

9. Bila Tiba – Ungu
Lirik Lagu Bila Tiba-Ungu
Saat tiba nafas di ujung hela
Mata tinggi tak sanggup bicara
Mulut terkunci tanpa suara
Bila tiba saat berganti dunia
Alam yang sangat jauh berbeda
Siapkah kita menjawab semua pertanyaan
Bila nafas akhir berhenti sudah
Jantung hatipun tak berdaya
Hanya menangis tanpa suara
Mati tak bisa untuk kau hindari
Tak mungkin bisa engkau lari
Ajalmu pasti menghampiri

Mati tinggal menunggu saat nanti
Kemana kita bisa lari
Kita pastikan mengalami Mati
Mati tak bisa untuk kau hindari
Tak mungkin bisa engkau lari
Ajalmu pasti menghampiri

Mati tinggal menunggu saat nanti
Kemana kita bisa lari
Kita pastikan mengalami Mati
10. Kau Pemilik Cinta – Hijjaz
kau pemilik cinta_HIJJAZ
Lirik Lagu kau Pemilik Cinta-Hijjaz
Oh pemilik cinta
Betapa dapatku rasa
Indahnya bahagia yang mendakap jiwa
Dalam kesepianku Kau hadirkan dirinya
Peneman menuju syurga....

Oh Pemilik Hati
Sungguh Kau Maha mengerti
Lemah diri ini hidup bersendiri
Dirinya seperti cahaya yang menyinari
Indahnya bak bidadari...

(Harmony)
Semua persoalan bertemu jawapan
Tiada lagi kebuntuan mengganggu fikiran
Kesyukuran ini melimpah di hati
Betapa agungnya kasih-Mu Ilahi(uhhhh....)

Oh pemilik hati
Betapa dapatku rasa
Indahnya bahagia yang mendakap jiwa
Dalam kesepianku Kau hadirkan dirinya
Peneman menuju syurga....

(Harmony)
Benar ku akui
Jarang ku lafazkan
Kata-kata penghargaan atas pengorbanan
Namun hanya Engkau Maha Mengetahui
Betapa dirinya amat ku hargai...

Kekasih...
Kau penawar duka
Menjadi penguat dijiwa
Walaupun bertalu diuji
Dirimu tetap setia disisi

Oh Tuhan...
Kau yang Maha Tahu
Cintaku padanya tak pernahku ragu
Ku pinta kekalkan cintaku
Hanya bersamanya disyurga-Mu....

4 Comments

  1. memang suka dengar lagu-lagu terbaru eh.

    ReplyDelete
  2. Ak suka lgu inlove with you..

    ReplyDelete
  3. plg kalih radio cpt2 bila dgr lagu terima kasih tu....tahnye nape meluat sgt ngeee

    ReplyDelete
  4. Suka lagu Terima Kasih! Rajin HH update, tu yang suka mai kat sini. =)

    ReplyDelete