Arts Life Islam Festival(ALIF) @ UKM

 

arts life islam festival

Nampaknya poster diatas sudah menceritakan segala-galanya. Haha. Eh kejap ada lagi yang dia tak bagitau dalam poster tu iaitu

535582_297086267038387_253819411365073_694017_1082655399_n

Dan ini,

ustazah dato' siti norbahyah

Rugi la korang yang terlepas nak dengar ahli panel hebat diatas bagi ceramah. Aku pun pegi tadi. Kebanyakan pengunjung yang datang terdiri daripada kaum wanita. Bape ketul je lelaki seperti aku yang pergi.

Dahtu aku pun tak dengar sampai habis pasal mengantuk sangat. Pukul 10.30 aku gerak balik dah. Lenguh kaki gua duk berdiri macam tiang lama-lama kat sana.

Kalau tetibe nak duduk terselit sebelah kaum wanita macam muka tak malu pula kan. Tapi overall memang BEST la suami isteri nie bagi ceramah. Aku yang muka takde perasaan nie pun boleh tergelak-gelak bila mereka buat lawak.

Antara ayat Ustazah yang sempat aku petik

“ Jaga pandangan mata apabila bercakap dengan bukan muhrim sebab dari mata turun ke hati”

Pastu Ustazah ada pesan suruh tengok cuping telinga kalau nak bercakap dengan bukan muhrim. Hehehe. Ok dah. Sape suruh korang tak pegi dengar sendiri. Menyesal letu.


EmoticonEmoticon