Buat julung-julung kalinya Karnival Ekspresi Remaja TV9 diadakan di UKM. Aku, MT dan exco Sekretariat Rakan Muda merupakan penggerak kepada karnival ini. Terima kasih kepada pihak TV9 kerana memilih kami. Hehe. #belasing.

Aku incharge bahagian booth je pun. Pening jugak la kepala aku nie nak cari pengerai. Dahla takleh jual makanan. Pastu ada lak member aku yang tanya nie,

“habes kalau tak leh jual makanan, aku nak jual diri ke?” terus aku lempang dia laju-laju la kan.

Berikut merupakan sedikit maklumat mengenai karnival tersebut :-

Celebrities’ appearances:
1) Hana Tajima
2) Irma Hasmie
3) Liyana Hisham
4) Fizo Omar
5) Remaja personalities
6) Hujan
7) Najwa Latif

Activities include:
1) Fashion show by EZE Fashion and D’Haja
2) Tutorial, grooming tips and meet & greet with Hana Tajima
3) Make up demonstration
4) Art on shoes by Boonga
§ Games
§ Talent casting


Services:
1) Renew ic, repair chip, take passport photo etc @ mobile counter Jabatan Pendaftaran Negara
2) Register to vote @ mobile counter Suruhanjaya Pilihanraya


Flea Market:
1) Our flea market ranges from clothing, gadgets, services, f&b and many more (all youth-oriented)

Kawan 9 booth:
1) Register with Kawan9 to get free exclusive merchandises.

Tentatif Program

9am - 12 pm
Futsal Competition (Students vs TV9 personalities/celebrity team)
(Gelanggang Futsal UKM)


11am – 12pm
Power talk : MyHarapan & Persatuan Cinta Malaysia
Speaker: Nurfarini Daing Title: Youth Defined: Shape our Future
Speaker: Faisal Hasan Title: Second Language Program
(Panggung Seni)


12pm – 5pm
Karnival Ekspresi Remaja
(Perkarangan Panggung Seni)


12pm – 3pm
Battle of the Band
(Perkarangan Panggung Seni)


3pm – 4pm
Power Talk – Success Stories
(Panggung Seni)


5pm – 7pm
GiG with Hujan & Najwa Latif
( Dewan Canselor Tun Abdul Razak (DECTAR) ) * Student UKM sahaja.

Blogger femes , retis , cantek dan popular iaitu Fatin Liyana juga mungkin akan menghadiri karnival ini. Kepada mereka yang terlepas melihat lakonan Fatin Liyana dalam teater komedi muzikal pada pesta konvo baru-baru ini silalah datang ke karnival ini.

Fatin Liyana , awak datang taw. Nanti kitorang ada menyediakan bus dari KTDI ke UKM untuk awak. Ececeh. Konon Fatin Liyana baca la nie kan ? Haha.

Semoga karnival ini berjalan dengan lancar tanpa sebarang gangguan dari pihak berkuasa pembangkang. Aminn.