Lagu Melayu Top Masa Kini 2012 #11


Lagu-lagu yang disenaraikan di bawah merupakan lagu pilihan tuan empunya blog. Tiada kaitan dengan carta-carta radio tempatan atau carta radio seberang atau carta lagu melayu terbaik. Harap maklum.=p

1. SHAE – SAYANG
shae_sayang
Sayang apa khabar dengan mu
Di sini ku merindukan kamu
Ku harap cinta mu takkan berubah
Kerna di sini ku tetap untukmu
Sayang apa khabar dengan mu
Cobalah kamu telepon diriku
Ku rindu dengar suara indahmu
Kerna dirimulah semangat hidupku
Sayang dengarlah permintaan ku
Jangan ragu kan cintaku
Sayang percayalah apa kataku
Kerna ku sayang kamu
Sayang dengarlah permintaanku
Jaga hatimu untukku
Sayang dengarlah bisikan hatiku
Kerna ku sayang kamu

2. MELLY GOESLOW FT ARI LASSO – APA ERTINYA CINTA ( OST TERLANJUR CINTA TV9 )
terlanjur cinta tv9
Tiba-tiba engkau ada
Kemudian engkau hadir
Laksana kerdil ku memeluk
Lihat aku lebih dalam
Di matamu ku melihat
Ada cinta yg tersirat
Sirami hati merebak
Barangkali aku salah
Ku terdiam bukan bisu
Tahu engkau besar malu
Tutupi rasa gelisah
Apa Artinya Cinta
Biar saja waktu nanti
Yang menikmati kisah ini
Bersamamu aku senang
(Korus)
Belum juga kah kau menyedarinya
Akulah yang pantas untuk kau cintai
Di bawah langit biru aku bersumpah
Diriku tanpamu apa artinya cinta
Arti cinta ini sudah menelan waktuku
Siang malam hanya untuk fikirkan engkau
Sejuta kali aku berani bersumpah
Diriku tanpamu apa artinya cinta

3. EDDIE HAMID FT WANIE – KU SUJUD PADAMU
ku sujud padamu
Dia kekasihku
Yang ku abadikan dulu
Dia kekasihku
Aku rindu pada-Mu
Dulu ku hanyut
Dalam ranjau berliku
Dulu ku keliru
Tewas digoda nafsu
Allah kekasihku
Engkau Tuhan yang satu
Allah kekasihku
Berilah hidayah-Mu
Allah Allah Ya Allah Ya Tuhanku
Allah Ya Allah
Terimalah taubatku
Ya Allah Ya Tuhanku
Ku sujud kepada-Mu
Ampunilah segala dosaku
Ya Allah Ya Tuhanku
Ku merayu pada-Mu
Kasihanilah hamba-Mu ini
Ku takut neraka-Mu
Ku mahukan syurga-Mu
Tuhan tolong aku
Hina diri ini
Di sisimu Ya Allah
Jiwa kegelapan
Bergelumang dengan noda
Sungguh ku kesal
Semua perbuatanku
Kini aku pasrah
Dengan khilaf hatiku
Ya Allah Ya Tuhanku
Ku sujud kepada-Mu
Ampunilah segala dosaku
Ya Allah Ya Tuhanku
Ku merayu pada-Mu
Kasihanilah hamba-Mu ini
Ku takut neraka-Mu
Ku mahukan syurga-Mu
Tuhan tolong aku
Ya Allah Ya Tuhanku
Ku sujud kepada-Mu
Ampunilah segala dosaku
Ya Allah Ya Tuhanku
Ku merayu pada-Mu
Kasihanilah hamba-Mu ini
Hanya Engkau yang mampu
Mengubahkan nasibku
Di sana nanti

4. MAWI – TERMOLEK

Mana tidak rindu ini makin dalam
Bila berjauhan bukannya sebentar
Hati tak lali berpesan
Sedang ke arah mataku tak mengelip
Masa terkini lena datang menyinggah
Ku telan bara jatuh hati
Aku yang terkunci bukan
Bukan yang bermangga
Aku terikat bukan
Bukan yang berantai
Aku hanya ditawan
Ditawan cintamu
Yang terlalu manis
Kau yang tercantik tak segaris pun tercarik
Kau yang termolek tak setitik pun kau berbaris
Ku telah kau punya sejak jumpa
Aku yang terkunci bukan
Bukan yang bermangga
Aku terikat bukan
Bukan yang berantai
Aku hanya ditawan
Ditawan cintamu
Yang terlalu manis
Kau yang tercantik tak segaris pun tercarik
Kau yang termolek tak setitik pun kau berbaris
Ku telah kau punya sejak jumpa
Ku telah kau tangkap sejak mula
Kau yang tercantik tak segaris pun tercarik (memangnya)
Kau yang termolek tak setitik pun kau berbaris
Ku telah kau punya sejak jumpa
Ku telah kau tangkap sejak mula
Ku telah kau tangkap sejak mula dulu

5. AWI RAFAEL – ASALKAN AKU OK


Selamat pagi, selamat pagi aku ucapkan
Burung merpati bernyanyi di ruang halaman
Hidup ini indah ku kata, Hidup ini indah lawa
Hidup ini indah ternyata

Selamat petang, selamat petang aku ucapkan
Kanak-kanak kecil berlari di ruang halaman
Hidup ini indah ku kata, Hidup ini indah lawa
Hidup ini indah ternyata

Asalkan aku ok, duit dalam kocek
Hidup dengan sederhana
Keluarga semua ok, masa depan cantik
Hidup jauh narkoba dunia

Asalkan aku ok, hidup macam taukeh
Teman ada sentiasa
Bernyanyi dan karaoke, kaya macam Datuk K
Hidup tanpa masalah dunia

Hidup mewah tanpa berhutang
Hati bersih tak lupa sembahyang
Inilah kehidupan
Inilah kehidupan

Otak cergas tanpa menipu
Jangan marah-marah tak perlu begitu
Inilah kehidupan
Inilah kehidupan

Asalkan aku ok, duit dalam kocek
Hidup dengan sederhana
Keluarga semua ok, masa depan cantik
Hidup jauh narkoba dunia

Asalkan aku ok, hidup macam taukeh
Teman ada sentiasa
Bernyanyi dan karaoke, kaya macam Datuk K
Hidup tanpa masalah dunia

6. TERRY – BUTIRAN DEBU

Namaku cinta ketika kita bersama
Berbagi rasa untuk selamanya
Namaku cinta ketika kita bersama
Berbagi rasa sepanjang usia
Hingga tiba saatnya aku pun melihat
Cintaku yang khianat, cintaku berkhianat
Aku terjatuh dan tak bisa bangkit lagi
Aku tenggelam dalam lautan luka dalam
Aku tersesat dan tak tahu arah jalan pulang
Aku tanpamu butiran debu
Namaku cinta ketika kita bersama
Berbagi rasa untuk selamanya
Namaku cinta ketika kita bersama
Berbagi rasa sepanjang usia
Hingga tiba saatnya aku pun melihat
Cintaku yang khianat, cintaku berkhianat
Menepi, menepilah, menjauh
Semua yang terjadi antara kita
Aku terjatuh dan tak bisa bangkit lagi
Aku tenggelam dalam lautan luka dalam
Aku tersesat dan tak tahu arah jalan pulang
Aku tanpamu butiran debu
(aku terjatuh dan tak bisa bangkit lagi
Aku tenggelam dalam lautan luka dalam) dalam luka dalam
Aku tersesat dan tak tahu arah jalan pulang
Aku tanpamu butiran debu

7. B’JAH – HAMPAH ( LAGU TEMA LAGENDA BUDAK SETAN II )

hampanya hatiku berteman sunyi
merasuk jiwa sesakkan hati
Hariku yang sunyi tenggelam rindu
kenang dirimu....
Oh bulan...
Temani malam heningku
Oh hujan..
Basuh hati sepiku
Dan kau ambil semua yang ku cintai
Yang tersisa hanyalah mimpi
Oh Tuhan...
Ini kah cubaan atau hukuman dariMu
Hampanya hatiku tanpa cintamu
Dingin dan sepi mengisi hatiku
Hidup ku jalani tanpa harapan..
Merajuk jiwaku.
Ohh bulan..
Temani malam heningku..
Oh hujan...
Basuh hati sepiku..
Dan kau ambil semua yang ku cintai
Yang tersisa hanyalah mimpi
Ohh Tuhan..
Inikah cubaan atau hukuman..
DariMU..

8. NING BAIZURA – SEJATI ( LAGU TEMA LAGENDA BUDAK SETAN II )

Hancurlah hatiku
Hancurlah jiwaku dan cintaku
Tanpa harapan
Kini kau pergi
Tinggalkan diriku sendiri
Janji-janji indah
Tuk saling setia dan mencinta
Tuk selamanya
Hanyalah semu
Bagaikan embun di pagi hari
Kini ku sendiri
Tanpa kau di sisi
Hidup tanpa hati
Dan tanpa harapan
Cinta sejatiku
Cinta mu semu
Kau tetap yang dulu
Tanpa hati dan rasa
Janji-janji syurga
Tuk saling setia dan mencinta
Tuk selamanya
Hanyalah semu
Bagaikan embun di pagi hari
Kini ku sendiri
Tanpa kau di sisi
Hidup tanpa hati
Dan tanpa harapan
Cinta sejatiku
Cinta mu semu
Kau tetap yang dulu
Tanpa hati dan rasa
Kini ku sendiri
Tanpa kau di sisi
Hidup tanpa hati
Dan tanpa harapan
Cinta sejatiku
Cinta mu semu
Kau tetap yang dulu
Tanpa hati dan rasa

9. HAZAMA – AKU MAHU DIA

Saat aku kenali dia
Hati ini selalu gundah
Selalu ingin dekati
Dan ingin menghampiri dia
Aku mahu dia milikku
Ku harap semua pun tahu
Bahagia terasa bila
Ku melihat senyumannya
Aku sedar ku telah jatuh cinta
Dengannya hatiku terasa luar biasa
Aku tahu kau selalu curi lihat aku
Matamu jelaskan kau mahu
Katakanlah padaku kasih
Andainya kau punya
Perasaan sepertiku
Agar kita bisa bersama
Tolong jawablah kasih
Jawablah perasaan
Hatiku yang menebal
Ku selalu terbayang senyummu
Aku sedar ku telah jatuh cinta
Dengannya hatiku terasa luar biasa
Aku tahu kau selalu curi lihat aku
Matamu jelaskan kau mahu
Katakanlah padaku kasih
Andainya kau punya
Perasaan sepertiku
Agar kita bisa bersama
Tolong jawablah kasih
Jawablah perasaan
Hatiku yang menebal
Ku selalu terbayang senyummu
Selalu ku terbayang senyummu

10. AFEE UTOPIA – MAAFKAN AKU

Setelah kau pergi tinggalah aku sendiri
Baru ku sedar semua pengorbanan mu
Selama ini ku tak peduli ku persiakan hidup mu
Keegoan ku ini memakan diri
Tuhan tolonglah kurindu dia
Kembalikanlah asmara cinta mekar sewangi dulu
Ku harap engkau maafkanlah diri ku
Aku bersalah mempermainkan mu
Hingga membuat kau sengsara
Berilah peluang untuk kali kedua
Akan ku buktikan kasih dan sayang ku
Terhadap mu
Mengapa dulu
Kau hancurkan hati ini
Mengapa engkau
Tak serius dalam cinta
Kenapa kini baru
Engkau menyesalinya
Sedangkan aku kini
Telah dimiliki
Berilah peluang untuk kali kedua
Akan ku buktikan kasih dan sayang ku
Terhadap mu
Tuhan tolonglah kurindu dia
Kembalikanlah asmara cinta mekar sewangi dulu
Ku harap engkau maafkanlah diri ku
Aku bersalah mempermainkan mu
Ooo… dalam sengsara
Lagu Melayu Top Masa Kini 2012 #11 Lagu Melayu Top Masa Kini 2012 #11 Reviewed by Hafiz Hafizol on 07 December Rating: 5

11 comments:

  1. tak dengar lagi lagu lagenda budak setan tu..

    ReplyDelete
  2. aku tak tahu lagu melayu apa yg tengah hits skng..tiap2 hari aku duk dgr hitz fm je..download lagu inggeris..boleh r listkan skli top 20 english song..huhu

    ReplyDelete
  3. uish.. banyak lagu2 yang aku tak tau ni..

    ReplyDelete
  4. lagu yg ning nyanyi tu xpernah dgr lgi

    ReplyDelete
  5. afifudin - P dgr skrg. =)


    Nick - ko la yg listkan. Nanti aku baca. haha


    Boni - Ko kan layan Kpop je. =p


    Dya - P dgr skrg . Penat kita copy paste. Kahkah. =p

    ReplyDelete
  6. lagu feberet!! ak suka gila lagu maafkan aku afee utopia..gila sedih beb lagu tu..tmbh plak ada org suruh dgr lagu tu..hahahah

    ReplyDelete
  7. aku tak tahu pun lagu melayu ..selalu layan omputeh jeee.haha

    ReplyDelete
  8. Hazwan - tu lagu lama dah tp aku bru dgr . ha3 .


    Syaifuddin - habis siapa yg nk dgr lagu melayu kita nie. ha3 =p

    ReplyDelete
  9. lagu shae-sayang tu mmg ketagih dengar ! haha :P

    ReplyDelete
  10. comelnye shae tu! suara sedap!

    ReplyDelete
  11. Anonymous13 May, 2013

    Saya rasa... kita tak boleh nak kira pendapat kita ajer.

    .. pendapat org lain patut juga di beri keutamaan.
    Tahniah admin atas pos yg bermanafaat.

    Also visit my site :: Tips Isteri Power

    ReplyDelete

Powered by Blogger.