Kecik-kecik dulu sering pandang langit. Tengok bintang. Pastu sering terfikirkan kenapa bintang boleh berkelip? Kenapa bintang terapung di langit ? Kenapa bintang sangat banyak di atas sana?

Bila masuk sekolah, mula belajar asal-usul bintang. Mula kenal jenis-jenis bintang. Nama bintang. Buruj. Macam-macam buruj. Balik sekolah, tak sabar nak tunggu malam. Nak tengok bintang. Nak cari mana cancer bintang seakan rupa ketam? Mana Sagittarius bintang menyerupai penunggang kuda sedang memanah?

Bintang Cancer



Bintang Sagittarius

Pernah gaduh dengan kawan sebab nak menang jugak bila main teka bintang. Dia cakap tu bintang cancer, aku cakap tu bintang sagittarius. 

Bila tengok drama dalam tv, bila ada babak tahi bintang jatuh, pasti pelakon dalam drama tersebut buat permintaan. Konon tahi bintang boleh mengabulkan permintaan kita. Konon la. Khurafat sangat kan. Rasa macam kalau drama Melayu wat skrip camtu, nak tukar terus siaran. Mana mungkin tahi bintang boleh mengabulkan permintaan.

Haritu tengok cite Papa I Love You. Ada jugak babak mengenai bintang. Papa cakap kat Mia bintang kat atas langit tu mamalah. Mama sedang tengok diorang. Mama dah lama meninggal pastu mama jadi bintang. Camtu ae papa?? Kesian si Mia kena tipu dek papa. 


Kalaulah bintang tu merupakan roh orang yang telah mati. Perghhh.. Gile ko Pijoe!


Ok sudah mengarut. Entri nie sebenarnya nak suh korang dengar lagu terbaru Yuna je. Sila abaikan yang lain. Haha. Seyes lagu nie BEST. Aku dengar dah 141kali dah harinie. Pasti ramai yang dah dengar lagu nie kan? Aku tahu korang pun peminat fanatik Yuna kan? Hakhak. #Tibee

Yuna - Terukir di Bintang 


Yuna
Lirik Lagu Terukir di Bintang - Yuna
Jika engkau minta intan permata
Tak mungkin ku mampu
Tapi sayangkan ku capai bintang
Dari langit untukmu

Jika engkau minta satu dunia
Akan aku coba
Ku hanya mampu jadi milikmu
Pastikan kau bahagia

Hati ini bukan milik ku lagi
Seribu tahun pun akan ku nanti
Kan kamu

Sayangku jangan kau persoalkan
Siapa dihatiku
Terukir di bintang
Tak mungkin hilang cintaku padamu

lalalalalalalalala..

Best la Yuna lagu awak..