Kulari ke hutan kemudian menyanyiku

Kulari ke pantai kemudian teriakku

Sepi sepi dan sendiri

Aku benci

Aku ingin bingar

Aku mau di pasar

Bosan aku dengan penat

Dan enyah saja kau pekat

Seperti berjelaga jika ku sendiri

Pecahkan saja gelasnya

Biar ramai

Biar mengaduh sampai gaduh

Ah...ada malaikat menyulam

Jaring laba-laba belang

Di tembok keraton putih

Kenapa tak goyangkan saja loncengnya

Biar terdera

Atau aku harus lari ke hutan

Belok ke pantai .........

16 Comments

  1. dalam diam diri mengeluh akan segenap kehidupan ..
    dalam senyum ada sendu yang di pendam ..

    ReplyDelete
  2. locker : nice kalau aku bacakan untuk ko lagi.. kah kah kah

    mawar : nice :) reka sendiri ae? #tibeje

    ReplyDelete
  3. This is my favourite of all time!! XD
    thanks for sharing it!

    listen to mine too!
    http://assignmentcscrazil.blogspot.com/2011/11/hipokrasi-penyokong-harimau-malaya.html

    XD

    ReplyDelete
  4. Hee..lama dah tak tengok citer nie..memang besh sangat puisi dia..

    ReplyDelete
  5. aku hafal puisi ni dulu...
    masa tu kalau tak silap darjah 6...
    aku masuk kelas pastu hafal puisi ni ngn budak pompuan sebelah aku...
    nama dia awanis! HEHE...
    NICE :)

    ReplyDelete
  6. hehe..jiwang molek demo..hehe

    ReplyDelete
  7. razil : erk. ramai lak org suke yer

    KisZ pun suke? hehe. best kan. :D

    lutfi ko pun suke? haha. Japg leh r baca untuk aku.

    apik pehe : buakn aku jiwang tapi rangga! haha

    ReplyDelete
  8. fuyooo layan puisi skang cayalah huhu

    ReplyDelete
  9. baca kat melaka nanty .

    hahaha . nmpak smart je depan orang boleh berpuisi bagai ;p

    ReplyDelete
  10. nazirah ngok ngek : haha.. baca la puisi ni untuk bf sis. mesti dia nanges2

    farrah : owh,gud idea! like like..
    farrah jadik partner kite ae.. kite duet same..kih kih

    ReplyDelete
  11. saya nak nyanyi untuk awak.

    ReplyDelete
  12. <---langsung x paham apa makna puisi ni.

    ReplyDelete
  13. boleh jer saye... utk ko semua boleh! HAHA

    ReplyDelete
  14. anon : ok. lagi suke la saya kan.

    rin : haha. dia pakai bahasa gramatis org berpuisi je paham.

    lutfi: haha.. sedap doh ase! bereh3.. kat gath!!

    ReplyDelete