Lelaki Menangis Memang Cengeng dan Tak Macho Langsung !!

 

Anda setuju tak dengan tajuk entri aku??

Anda lelaki pernah tak menangis??

Aku pernah tau. *kantoi.

Bagi aku, tak salah pun lelaki menangis nie. Yela, lelaki macam jugak kaum wanita iaitu ada perasaan. Kekadang apabila kesedihan menguasai perasaan, lelaki hanya akan menitiskan air mata untuk menghadapi situasi tersebut. Betulkah?

“apa nie menangis macam orang perempuan, bapuk betol ko”

“tak jantan la menangis bro pompuan pun tak camnie”

Pernah ke korang melafazkan kata-kata di atas apabila tengok lelaki menangis??

Banyak lelaki tidak mengakui bahawa sebenarnya hati mereka mudah tersentuh,
mata mudah bergenang, terharu dengan meneteskan air mata.
Karena mereka berpendapat bahwa lelaki yang menangis tidak macho atau jantan.


Apakah hal itu cukup relevan?


Cubalah perhatikan lelaki yang ada di sekeliling anda, seperti ayah, kakak atau adik lelaki, teman atau suami.
Sebenarnya mereka adalah manusia juga yang memiliki emosi dan rasa sehingga akan meneteskan air mata
saat mengalami kegalauan ataupun kesedihan yang mendalam.


Tetapi semua itu mereka tepis karena kalau menangis mereka akan terlihat bodoh dan tidak macho.
Emosi, suka, gembira, duka, patah hati sebenarnya tidak ada kaitannya dengan macho atau kejantanan.
Karena lelaki juga berhak untuk menangis dan itu manuasiawi sekali menyangkut hati dan perasaan,
baik untuk meluapkan kegembiraan atau kesedihannya.


Memang sejak kecil orang tua sudah mengajarkan bahawa seorang lelaki tidak menangis
saat terjatuh atau menghadapi suatu masalah apapun yang terberat dalam hidupnya.


Tetapi menangis adalah satu aktifitas normal setiap manusia. Tidak ada batasan apakah kaum lelaki atau perempuan,
keduanya memiliki hak yang sama untuk merasa sedih hingga menetiskan air mata.

Makanya, tak salah lelaki nak menangis. Menangis haruslah pada masanya. Jangan orang buli sikit dah nak menangis. Orang gertak sikit nak menangis. Orang mengata sikit nak menangis. Itu baru cengeng namanya.

credit to : lelaki menangis (link)

Tag : Nasihat
17 Komen untuk "Lelaki Menangis Memang Cengeng dan Tak Macho Langsung !!"

mmg tak salah! langsung tak salah sbb lelaki pun ada perasaan. cuma majoritiny xnk tunjuk, ego mungkin.. mereka xnk tunjuk yg mereka tu lemah.

Assalam...
Tak salah kalau menangis bersebab...

jangan jadi iklan Umobile sudah .

tu lagi annoyed . tgk cte korea da nangis semacam =="

Lelaki menangis adelah brani dan gagah tau? Herherher!

<---tak pernah tengok lelaki menangis kecuali adek. hehe

saya suke lelaki menangis sebab nampak yang dye betol2 hargai benda/orang yang wat dye nangis tu. whoaaa...

ehem2! titeww nampak awak nangis arituu time karok. kbai

lelaki sejati adalah lelaki yg menangis bg nani...
dan itu je dah menunjukkan yg dye tidak keras hati...

tp law pelakon lelaki yg menangis ney kne jage2 sket... takowt dye blakon je.. so, jauhilah berhubungan ngan pelakon lelaki.. bia dye bhubung ngn plakon pmpuan je.. sme2 leyh blakon knon2 sedeyh.. wakakakakka

(sangat lari tajukkan..? abaikan paragraph kedua tu..)

laki menangis orang ckp cengeng bagai.
perempuan menangis orang ckp lemah sangat.

Semua orang ada hak untuk menangis.
Tangisan itu salah satu cara untuk lepaskan rasa yang tak mampu diluahkan dgn kata-kata tp hanya dengan air mata.

p/s : sekadar pendapat gua. haha !

laki menangis ialah lelaki penyayang ~

auliya :betol 2. kan ?

iza : xda plak tibeje nak nages. motif. haha

farrah : dh lama x nengok tv haha

liyana : berani menangis? kih3.

rinsya : sy selalu tgk. dlm tv jela. miahaha

eyda : nipu beno. x rajin nanges pun saya.

nani : hehe, tenx. komen2 nani mmg slalu terbaiklah.. hehe

aku hana : betOl betOL.

pejuang cinta : aku penyayang la kalau camtu ? ngeh3

Aku paling tak suka laki nangis sbb AWEK.

biaselah... kelas kaw jah.. ahahaha maap kak fiza...

*MIA

dlm tv memang banyak.. = ="

tak salah pon nangis.bukan kena bayar pong.kuakua.

semua orang perlu menangis .

ayah dila : menangis dan sebak bila dila mintak keluar hostel masa form 1 *dila pun nangis sekali

pakwe dila : menangis time dekat cinema tengok movie 3,2,1 cinta . tak boleh blah . dila pun ikut nangis sekali

#nak jadi pengomen terakhir

Dulu masa aku couple, lelaki tuh mesti cakap dekat aku bahawa tangisan dia adalah untuk aku? Aku tersentap dan terdiam. Bagi aku mungkin salah aku buat dia rasa sedih sampai sekarang dia jadi lebih emosi daripada aku. Aku pun apalagi says Goodbye laaa. haha. kejam tak aku? tapi untuk kebaikan dia juga. Aku taknak lelaki nangis sebab diri aku. Aku TAKNAK! Janji dia happy dengan hidup dia sudahhh.

aq suka lelaki leh nangis, tp bukan meraung n melalak la....just mengalir air mata skit tu kira ok la...

Back To Top