View Image

Assalamualaikum w.b.t

Kali pertama menulis entri ala-ala keagamaan kalau salah arap ditegur. Sebelum itu izinkan aku berperasan sekejap.

Handsome lah HH.

eh, lawa lah mata dia . Seyes x tipu.

Cute lah pic nie HH. HH nie cute lah.

Dan banyak lagi la kata-kata kesat   sesat yang selalu aku dapat. Tak leh sebut banyak-banyak t korang muntah ijo . Haha.

Bukan nak riak atau nak menunjukkan kehebatan diri tak jugak nak tunjuk yang aku nie yang terbaik. Cuma satu nak cakap

“Sesungguhnya, segala puji-pujian yang tidak terhingga kepada Allah Tuhan yang mencipta dan mentadbir sekalian alam. Puji-pujian juga yang teramat tinggi kepada Nabi Muhammad Pesuruh Allah, Nabi pengakhir zaman”

Dan Raihan pun ada cakap

Bila dipuji kejayaan kita
Sebenarnya bukan milik kita
Oleh itu sedarlah sentiasa
Semuanya dari Allah
Hati gembira terasa bahagia
Itulah tanda nikmat dariNya
Ingatlah Allah bersyukur padaNya
Ucapkanlah Alhamdulillah...
Alhamdulillah pujian bagi Allah
Subhanallah Maha Suci Allah
Allahuakbar Allah Maha Besar
Segala puji hanya bagi Allah
Ketika hati sedih dan pilu
Kerana ujian melanda
Ingatlah ia sementara
Ucapkanlah Innalillah
Alhamdulillah pujian bagi Allah
Subhanallah Maha Suci Allah
Allahuakbar Allah Maha Besar
Segala puji hanya bagi Allah

Ok, dah taknak cakap banyak-banyak takut nanti terpesong kat landasan lak susah. Isu agama x leh la buat main-main kan.  Arap korang paham apa yang HH nak sampaikan erk.

P/s : Betapa takutnya apabila menerima puji-pujian atau memuji-muji mereka kat luar. Sesungguhnya segala puji-pujian hanya pada Allah SWT. Semoga kita dijauhkan daripada sifat riak. Nauzubillah.

* Sebarang kekhilafan arap dimaafkan.

10 Comments

  1. eh eh.... ustazzzz HH *tetibe*

    ReplyDelete
  2. Muehehe.. malunya ustazah dah tegur hahahaha...

    ReplyDelete
  3. wahhh..bagos2..bermuhasabah seketika bace post nih..

    ReplyDelete
  4. terima kasih kerana mengingatkan,segala apa yang kita nampak cantik,semua tu milik Allah SWT

    ReplyDelete
  5. betul lah...

    jgn lah kita memuji kecantikan seseorang itu, tetapi pujian itu harus diberikan kepada Allah

    ReplyDelete
  6. Afiq : haha.. yes3.. misi berjaya. lala.. tq sudi membaca . (terharu)


    rozuan : sama-sama. bukankan sesama islam harus pesan memesan ( wah pak ustaz kejap)..

    miss ; hehe.. betol 2 la sebenarnya yg HH nak sampaikan.. Tahniah anda berjaya hahaha...

    ReplyDelete
  7. haha..da lame x singgah blog ni...thanx sbb terharu..kuang3

    ReplyDelete
  8. Afiq : taw blog kita x best mcm dia punya.. haha...

    ReplyDelete
  9. eleh..ade yang kene tendang kang..blog sape la y diminati rmai smpy follower beratus2 ye??

    ReplyDelete
  10. Afiq : blog SPORTSLOVER... Muehehe.. larikkkkkkkk

    ReplyDelete