Showing posts from February, 2011Show All
'Slang' Terengganu AKU perlu diatasi segera

Hari ini aku nak cerita pasal loghat. Aku anak jati Terengganu Darul Iman. Mesti anda dah dapat mengagak kan camne rakyat - rakyat Terengganu ni ber 'loghat'?? Yeah, betol tu. makang = makan jalang = jalan ikang =…

PETUA TRADISIONAL MENGHILANGKAN JERAWAT

Harini nak kongsikan dengan pembaca mengenai petua tradisional menghilangkan jerawat . Ada tak dalam kalangan anda yang tidak tahu apa itu JERAWAT? Hoi anak buah aku yang umur 4 tahun pun tahu jerawat itu apa ok…

tips nak gemuk

masing- masing tengah bercakap sal isu camne nak kurus tapi aku dah kurus la. So, x yah cakap sal camne nak kurus. Aku nak cakap sal tips2 nak gemuk nie. Ni aku amek tips dan pendapats dari kawan- kawan dan seumpamanya. Antara ti…

Otak kiri VS Otak Kanan

Korang nak taw x yang kita ada 1 otak.. Ye tepat sekali. Otak yang dkurniakan oleh Allah SWT sebagai pinjaman.( Agak sopan ak skarang kan). Pernah x ada org tnya korang:- Eh, ko otak kiri k otak kanan??? Eh , ko ni pand…