Balik Kampung Dengan ' Bus Sekolah'

Alhamdulillah syukur ke hadrat ilahi kerana dengan limpah rahmatnye aku telah selamat sampai ke negeri aku yang tercinta ini. na na na Ganu kite.!! terengganu negeriku...   di negeri terengganu ini telah jauh berubah.. lalala ( ha tgk x cinta ape lagi hampir semua lagu yang ad lirik terengganu aku taw)...

Malaysian school bus - Bas Sekolah - Melaka
ha camni lagi bus sekolah yang aku nek 2!!
sweet giler.. ( hipokrit)

berbalik kepada entri aku 2. mesti korang jeles giler kan sebab aku balik kampung naik BUS SEKOLAH. 
mesti korang was2 kan? 
x percaye la konon 2..

tp mende nie benar2 terjadik kat aku taw..
aku ingat kan aku akan nek bus persiaran sebab dia cakap bus persiaran.. 
aku agak naek bus 'ping anchorage'( betul k eja camni nie) tp x ku sangke BUS SEKOLAH..

dahla aku tunggu bus 2 datang lame giler.. cakap kul 9.30 tp kul 10.30 cam2 r kot baru sampai.. 
aku ciap msj agi kerani bus 2 tanye beberape soalan .. antaranya:

nanti bus datang boleh tlg msj x??
dia jawab : ya

berape lame lagi aku harus menunggu cik kak oii ??  ( soalan yg amat kejam )
dia jawab : sabar boleh x??? ( x boleh x boleh )

saya sorang jeke yang nek bus ni kat sini ???
dia jawab : ada lagi..

disini dapatlah disimpulkan mati bahawa aku seorang yang kurang penyabar .. 

kul 11 p.m jugak baru bas 2 gerak.. 

kul 2.30 a.m bus 2 berhenti kat Bandar MUadzam Shah.. 

dan meneruskan perjalanan tanpa henti2 .. sehinggalah sampai kat Majlis Bandaraya Kuala Terengganu pada pukul 7.30 a.m...  yea3... dah sampai hey!!!!

terus turun cepat2 tanpa menoleh ke belakang lagi..

p/s :  terima kaseh kepada semua pihak yang terlibat dalam menjayakan program ' balik kg nek BUS SEKOLAH nie'..

aku dah agak dah nie merupakan entri aku yang paling membosankan.. 
sebosan perjalanan aku dari Hentian Kajang menuju k Kuala Terengganu. 
sesiapa yang setuju bahawa ini merupakan entri yang paling membosankan silalah tick di petak  ' bosan ' yang telah disediakan.. 
sekian dari saya..~

makanya aku telah mendapat 1 pengajaran berguna melalui pengalaman aku ini iaitu berhati2 di jalan raye dan jangan pandang belakang apabila memandu (  sebenarnya statement nie ditujukan kpd abang2 driver )..

EH U, LEN KALI KASI BELI AWAL LA TIKET.. JANGAN LA BELI LAST2 MINIT LAGIK..


1 comment: